http://sidirodromikos-gr.blogspot.com

Στόχος μας τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα ακόμη διαδικτυακό στέκι.

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

Τα «αγκάθια» του προαστιακού

-
Σουξέ έχει σήμερα ο Σιδηρόδρομος Στην Ελευθεροτυπία της Κυριακής!

Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

Ξεκίνησε ως ολυμπιακό έργο, αλλά δεν θα είναι έτοιμο ούτε στους Αγώνες του Λονδίνου! Ο λόγος για το δίκτυο του προαστιακού, που καρκινοβατεί παρά το γεγονός ότι με 16.000 εισιτήρια την ημέρα, εκτός από τους κατόχους καρτών απεριορίστων διαδρομών, έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.  

Η βασική γραμμή προς Πάτρα προχωρεί με ρυθμούς χελώνας. Το 2004 λειτούργησε το τμήμα έως την Κόρινθο, τρία χρόνια μετά έφθασε στο Κιάτο, με αποτέλεσμα σήμερα το δίκτυο να διαθέτει 138 χλμ. Η ηλεκτροκίνηση ολοκληρώθηκε πριν από μερικούς μήνες και μόνο στη διαδρομή Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»-Κόρινθος. Αυτό σημαίνει ότι για αρκετά χρόνια οι επιβάτες με προορισμό την Αθήνα (σταθμός Λαρίσης) και Πειραιά θα αλλάζουν τρένο στα Ανω Λιόσια για να φθάσουν στον προορισμό τους. Το τμήμα από τις Τρεις Γέφυρες έως τον Πειραιά, με απόφαση του ΣτΕ πρέπει να υπογειοποιηθεί στο τμήμα που βρίσκεται μέσα στα όρια του Δήμου Αθηναίων.

Προηγουμένως, όμως, είχαν κατασκευαστεί ορισμένα έργα χωρίς ανάλογη πρόβλεψη και έτσι προωθούνται σχέδια για μερική υπογειποίηση. Οσο για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής από το Κιάτο έως την Πάτρα έχει πλέον μετατεθεί για το 2015. Είναι το... αισιόδοξο σενάριο, καθώς υπάρχουν αντιδράσεις από τοπικούς φορείς στο Διακοφτό και στη ζώνη μετά το Ρίο, που ζητούν να κατασκευαστούν σήραγγες για να μην επηρεαστούν οι οικισμοί.

Αλλες δύο σημαντικές επεκτάσεις, προς Χαλκίδα και Θήβα, έπρεπε να λειτουργούν από το 2006. Στην πρώτη περίπτωση τα έργα περιορίστηκαν στον εκσυγχρονισμό της υπάρχουσας γραμμής, ενώ οι υποσχέσεις ότι η νέα γραμμή θα ήταν έτοιμη το περασμένο φθινόπωρο δεν τηρήθηκαν, λόγω εμπλοκών με τον σταθμό του ΟΣΕ στη Χαλκίδα. Δεν υπάρχει νεότερο με τα δρομολόγια προς Θήβα, όπου έχουν γίνει έργα εκσυγχρονισμού της γραμμής προς Θεσσαλονίκη, αλλά χωρίς ηλεκτροκίνηση.

Τα περισσότερα «θα» αφορούν τα 31 χλμ. της συνέχισης της γραμμής από το Κορωπί προς Λαύριο και Ραφήνα. Τα έργα δεν έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αφού οι μελέτες δεν είχαν εγκριθεί από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, που φαίνεται ότι είχε ρίξει το βάρος στην επέκταση των αυτοκινητόδρομων της Αττικής, προκηρύσσοντας εσπευσμένα τον σχετικό διαγωνισμό, τον οποίο έχει παγώσει η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι κόσμια.