Ο πρόεδρος της SNCB κατηγόρησε την διαδικασία εναρμονισμού των ευρωπαϊκών κανόνων για την αυτόματη πέδηση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε σήμερα, Τρίτη, κάθε ευθύνη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε χθες, Δευτέρα, στο Βέλγιο, αποκρούοντας τις κατηγορίες της βελγικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCB, σύμφωνα με την οποία οι συνεχείς αλλαγές των κανονισμών της ΕΕ μπορεί να επιβράδυναν τη γενικευμένη υιοθέτηση συστημάτων πέδησης επείγουσας ανάγκης.
«Οι κατηγορίες που διαβάσαμε σήμερα το πρωί» στον βελγικό Τύπο «δεν έχουν καμία βάση», δήλωσε η Ελεν Κερνς, εκπρόσωπος Τύπου του ευρωπαίου Επίτροπου Μεταφορών Σιμ Κάλας.
Ο πρόεδρος της SNCB, Μαρκ Ντέσεεμεκερ κατηγόρησε χθες, Δευτέρα, την διαδικασία εναρμονισμού των ευρωπαϊκών κανόνων για την αυτόματη πέδηση, προσπαθώντας να εξηγήσει κάποιες καθυστερήσεις στην υιοθέτηση αυτού του συστήματος από το βελγικό δίκτυο σιδηροδρόμων.
Μπροστά στις δυσκολίες να εφαρμόσουμε τους κανόνες που θεσπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση για το θέμα, «το 2005 προτιμήσαμε το δικό μας σύστημα και αποφασίσαμε να εξοπλίσουμε όλα τα τραίνα με αυτό, όμως κάτι τέτοιο δεν γίνεται μονομιάς», δήλωσε ο Ντέσεεμεκερ.
Η SNCB προβλέπει να εγκαταστήσει το σύστημα αυτόματης πέδησης σε όλα τα τραίνα της από το 2006 ως το 2013, όμως μέχρι στιγμής μόνο το ένα τρίτο αυτών είναι εξοπλισμένα με το σύστημα.
Το τραίνο, που λέγεται ότι δεν υπάκουσε στο κόκκινο φανάρι με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε μία άλλη αμαξοστοιχία στο προάστιο Χαλ του Βελγίου και να προκαλέσει τον θάνατο 18 ανθρώπων και τον τραυματισμό δεκάδων, δεν ήταν εξοπλισμένο με αυτό το σύστημα πέδησης.
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε την εφαρμογή ενός κανονισμού και αργότερα τον άλλαξε και υιοθέτησε έναν άλλο. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος η SNCB και η Infrabel (η εταιρεία που διαχειρίζεται το δίκτυο σιδηροδρόμων του Βελγίου) αποφάσισαν να υιοθετήσουν τον κανονισμό με τα καλύτερα αποτελέσματα, που επιτρέπει στα βελγικά τραίνα να κυκλοφορούν σε άλλες χώρες αναγνωρίζοντας τα συστήματα έκτακτης πέδησης που ισχύουν σε αυτές», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η εκπρόσωπος Τύπου της SNCB Αν Βοϊγκνέ.
«Αυτή (η αλλαγή κανονισμών της ΕΕ) προφανώς συνέβαλε στην καθυστέρηση της εγκατάστασης των συστημάτων πέδησης», πρόσθεσε.
Σύμφωνα πάντως με έναν ειδικό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε θέματα μεταφορών «δεν εμποδίσαμε με κανένα τρόπο το βελγικό κράτος ή την SNCB να εξοπλίσουν τα τραίνα τους με ένα εθνικό σύστημα ασφαλείας».
«Η επιτροπή δεν εμπλέκεται με κανένα τρόπο στις αποφάσεις που λαμβάνονται για τα υλικά με τα οποία εξοπλίζονται τα τραίνα του εθνικού δικτύου», πρόσθεσε.
Η Ελεν Κερνς επεσήμανε ότι από χθες Δευτέρα οι υπηρεσίες του ευρωπαίου επιτρόπου Κάλας συνεργάζονται «στενά» στην έρευνα «με τις βελγικές αρχές».
«Σε αυτό το στάδιο είναι πρώιμο να εικάσουμε για τις πιθανές αιτίες του ατυχήματος», εκτίμησε η Κερνς, την ώρα που η εισαγγελεία των Βρυξελλών ανακοίνωσε ότι βρέθηκαν τα μαύρα κουτιά των δύο τραίνων.
Όταν εμείς μιλάμε για εκπτώσεις στα συστήματα ασφαλείας, μας ακούει κανείς; ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα δικά μας DESIRO (SIEMENS) με πρόβλεψη για ένα μόνο άτομο στο θάλαμο οδήγησης με τι σύστημα είναι εξασφαλισμένα; ΤΙΠΟΤΑ!
Είναι ή δεν είναι θέμα χρόνου να επαναληφθεί «η Λεπτοκαρυά»; (Ανθρώπινο λάθος με παραβίαση ερυθρού και παρ’ ολίγον μετωπική)
Ο Προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας, ως συνυπεύθυνος, βρίσκεται εκ των πραγμάτων (βλέπε προδιαγραφών) όρθιος σε όλη τη διαδρομή για να έχει ορατότητα ώστε να προλάβει το κακό!
Άντε λοιπόν καταργήστε τον τελείως από τα DESIRO (SIEMENS) πριν να βάλετε τα συστήματα αυτόματης ακινητοποίησης των αμαξοστοιχιών. Οι κανονισμοί με τις μεγαλύτερες εκπτώσεις στην ασφάλεια κυκλοφορίας είναι έτοιμοι. Ενεργοποιήστε τους.
Από τα ψίχουλα που θα εξοικονομήσετε να ανάβετε και καμιά λαμπάδα στον Απόστολο Φίλιππο, Προστάτη των Σιδηροδρομικών μήπως και δεν γίνει το κακό όπως έγινε στο Βέλγιο.
Περαστικά μας και άλλο κακό να μη μας βρει.
Ελα ρε φιλαράκι .
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως φιλάει και σκοπιά ο προιστάμμενος ..
Και σε πάρα πολλά που έχουν γίνει με IC και man, τον εμπόδιζε να δεί το κράνος έ!
Κόφτε το δούλεμα επιτέλους . Αν δεν ήσουν κλαδιστής θα έπρεπε λογικά να ζητάς 2ο μηχανοδηγό μπροστά ...
Εκτός αν θες να μας πείς ότι ο προιστάμμενος οδηγεί και το τρένο .
Να μάθετε να ζητάτε παρουσία προσωπικού στα καθηκοντά του μπας και σώσετε θέσεις εργασίας και όχι ότι πιο παράλογο συμβαίνει και μόνο στην Ελλάδα ( παρουσία προιστάμμενου μπροστά όταν υπάρχει 2ος μηχανοδηγός στο ic ) να ζητάτε να παραμείνει .
Ανώνυμε των 2,40 έχεις απόλυτο δίκιο, επιτέλους κάποτε θα πρέπει να σταματήσει η υποκρισία (anentaxtos) και να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ειλικρινά για το τη χρειάζεται η ασφάλεια των αμαξοστοιχιών
ΑπάντησηΔιαγραφή