Καλύτερα με το αεροπλάνο! Χαμηλότερο είναι πια το κόστος του ταξιδιού ΑθήναΘεσσαλονίκη μετ΄ επιστροφής με το αεροπλάνο από ό,τι με το αυτοκίνητο. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και την τελευταία στιγμή μπορεί κανείς να βρει εισιτήριο που στοιχίζει συνολικά 171 ευρώ, όταν το κόστος της διαδρομής με το ΙΧ (συμπεριλαμβανομένων των έμμεσων εξόδων) ξεπερνά τα 186 ευρώ και κυρίως είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη σε χρόνο από ό,τι το ταξίδι στους... αιθέρες.
Με την άνοδο της τιμής των καυσίμων, την αύξηση των διοδίων, αλλά και το κλείσιμο του ΠΑΘΕ στα Τέμπη η διαδρομή με το ΙΧ έχει αρχίσει να θεωρείται μη ανταγωνιστική, καθώς οι οδηγοί υποχρεούνται να κάνουν περίπου μιάμιση ώρα παραπάνω πορεία, ενώ οι εναλλακτικές διαδρομές δεν διαθέτουν αξιόπιστα οδικά δίκτυα. Συν τοις άλλοις, το οικονομικό σκέλος είναι επιβαρυντικό: Η βενζίνη για το ταξίδι μετ΄ επιστροφής για ένα όχημα 1.600 κυβικών κοστίζει περίπου 110 ευρώ, τα διόδια 26,4 (και 36 μόλις ανοίξουν τα Τέμπη), τα 1.000 χιλιόμετρα του ταξιδιού (τα οποία αναλογούν στο 1/15 της μέσης ετήσιας κίνησης, δηλαδή 15.000 χιλιόμετρα) αναλογούν σε κόστος 30 ευρώ στο ετήσιο σέρβις, ενώ περίπου 20 ευρώ δαπανώνται σε νερά, καφέδες και φαγητό.
Στις αεροπορικές πτήσεις παρουσιάζονται αρκετές ευκαιρίες για τους επιβάτες, με τα εισιτήρια να κυμαίνονται από... ένα ως 250 ευρώ, ενώ όποιος κλείσει εισιτήριο από νωρίς πληρώνει αρκετά λιγότερα χρήματα. Ωστόσο πρέπει να συνυπολογιστεί το κόστος μετάβασης από και προς τα αεροδρόμια των Αθηνών (έξι ευρώ με το λεωφορείο, 10 με το μετρό και 35 με ταξί από το κέντρο) και της Θεσσαλονίκης (περίπου 12 ευρώ με το ταξί ως το κέντρο της πόλης και 50 λεπτά με το λεωφορείο).
Στην εξίσωση «τιμή προς κόστος» ο ελληνικός σιδηρόδρομος συνεχίζει να αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές, καθώς παρ΄ όλη την παρακμή του το Ιntercity Εxpress κάνει το ταξίδι ΑθήναΘεσσαλονίκη σε τεσσερισήμισι ώρες, το οποίο στοιχίζει μετ΄ επιστροφής 88,70 ευρώ. Ιδιαίτερα οικονομικό είναι το ΚΤΕΛ, καθώς η παράκαμψη των Τεμπών έχει καταστήσει το ταξίδι αισθητά μεγαλύτερο (προσεγγίζει τις οκτώ ώρες μέσω Αγιάς- Πλατυκάμπου), με αποτέλεσμα η εταιρεία να ρίξει τις τιμές.
Σχόλιο δικό μας. Παραβλέπει φυσικά το ότι από το κέντρο της πόλης μέχρι το αεροδρόμιο και αντίστροφα δεν μπορείς να διακτινιστείς ακόμη, (στο μέλλον ίσως η τεχνολογία το επιτρέπει), αλλά πρέπει να ταλαιπωρηθείς με μετρό και ταξί ενώ η ώρα παύει πλέον να είναι 45 λεπτά αλλά πολύ περισσότερο! Και ο Σιδηρόδρομος όμως έχει πολύ δρόμο μπροστά του και μάλιστα μετ' εμποδίων. Χωρίς άμεσες προσλήψεις δεν έχει κανένα μέλλον το «Δημοσίου και Κοινωνικού χαρακτήρα» μαγαζί. Οι προθέσεις τους δίχνουν ότι η «πράσινη ανάπτυξη» περνάει μέσα από τους «έχοντες και κατέχοντες» τα αεροπλάνα!
Σχόλιο δικό μας. Παραβλέπει φυσικά το ότι από το κέντρο της πόλης μέχρι το αεροδρόμιο και αντίστροφα δεν μπορείς να διακτινιστείς ακόμη, (στο μέλλον ίσως η τεχνολογία το επιτρέπει), αλλά πρέπει να ταλαιπωρηθείς με μετρό και ταξί ενώ η ώρα παύει πλέον να είναι 45 λεπτά αλλά πολύ περισσότερο! Και ο Σιδηρόδρομος όμως έχει πολύ δρόμο μπροστά του και μάλιστα μετ' εμποδίων. Χωρίς άμεσες προσλήψεις δεν έχει κανένα μέλλον το «Δημοσίου και Κοινωνικού χαρακτήρα» μαγαζί. Οι προθέσεις τους δίχνουν ότι η «πράσινη ανάπτυξη» περνάει μέσα από τους «έχοντες και κατέχοντες» τα αεροπλάνα!
Μετά την αναμενόμενη συγχώνευση Ολυμπιακής-Agean το επόμενο βήμα είναι ίσως η είσοδος του μονοπωλίου και στις ράγες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι έχουν συνάντηση και τα ψήνουν για συγχώνευση. Ο λόγος; Ο υγιής ανταγωνισμός να υποθέσω σε μια ιδιωτική ελεύθερη αγορά που αυτορυθμίζεται; (ε ρε τι μας περιμένει ακόμη και δεν το ξέρουμε)!
ΑπάντησηΔιαγραφή