http://sidirodromikos-gr.blogspot.com

Στόχος μας τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα ακόμη διαδικτυακό στέκι.

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2010

Ο Ν. Σηφουνάκης έδωσε συνέντευξη στον 9,84 για ΟΣΕ.

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Νίκος Σηφουνάκης, μίλησε στον «ΑΘΗΝΑ 9.84».

Μεταξύ άλλων, είπε:


«Ο ΟΣΕ είναι πολύ δύσκολη κατάσταση, είναι ένας οργανισμός υπερχρεωμένος που δημιουργεί πολλά ελλείμματα και στοιχίζει περισσότερο από όσο η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ. Ωστόσο, αυτό είναι αποτέλεσμα του κακού σχεδιασμού των προηγούμενων χρόνων...
Τα τελευταία πεντέμισι χρόνια έγιναν τρεις νόμοι για τον ΟΣΕ. Ένα νόμο έφτιαξε ο κ. Λιάπης, όπου τον όμιλο το διαιρούσε σε τρεις οργανισμούς. Στη συνέχεια, ο κ. Χατζηδάκης και έκανε τους τρεις οργανισμούς, πέντε. Τέλος, ήρθε ο κ. Στυλιανίδης με άλλο νόμο και τους έκανε ξανά τρεις. Άλλαξαν έξι διοικήσεις, κατατέθηκαν τρεις διαφορετικές μελέτες. Εμείς προσπαθούμε να συμμαζέψουμε αυτή την κατάσταση, θα καταθέσουμε ολοκληρωμένο σχέδιο και θα λάβουμε πρωτοβουλία. Βεβαίως, χρειάζεται να γίνει μια μελέτη ορθολογική και όσον αφορά την εξυγίανση του ΟΣΕ και αναφορικά με το σχεδιασμό τής από εδώ και πέρα πορείας του...

Το προσωπικό του είναι κατανεμημένο μη ορθολογικά. Υπάρχουν ελλείψεις σε συγκεκριμένες ειδικότητες, σε αυτές που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη και αυτό έχει οδηγήσει τον οργανισμό να διπλασιάσει τη δαπάνη μισθοδοσίας του προσωπικού, με μειωμένο προσωπικό... Έχουμε κάνει, ωστόσο, μια καταγραφή που δείχνει ότι το προσωπικό -και μάλιστα στις κρίσιμες θέσεις- είναι περίπου στα όρια της συνταξιοδότησης. Άρα, δεν είναι όπως η περίπτωση της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ... Είναι πολύ πιο ευνοϊκά τα πράγματα... Από την άλλη, θα πρέπει να στελεχωθεί ο ΟΣΕ με τις ειδικότητες που είναι αναγκαίες και έτσι θα γλιτώσει πάνω από το 50% της συνολικής δαπάνης. Ξεκινάμε, πάντως, με το δεδομένο ότι δεν υπάρχει περίπτωση εθελουσίας εξόδου».

Δημοσιόγραφος: Τίθεται θέμα πλήρους ή μερικής ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ; Γιατί δημοσιεύματα στο παρελθόν ανέφεραν ότι ενδιαφέρονται έως και οι Κινέζοι για το εμπορευματικό δίκτυό του...

Ν. Σηφουνάκης: «Ούτως ή άλλως, από το 2012 η χώρα μας είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει στην απελευθέρωση των υπηρεσιών, που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ουσία, η οποία θα παρέχει τις υπηρεσίες, αλλά μπορεί να υπάρξει και μια άλλη εταιρεία... Το θέμα είναι τι είδους ενδιαφέρον προβλέπουμε ότι μπορεί να υπάρξει. Εάν δεν ολοκληρωθεί η ΠΑΘΕ, εκ των πραγμάτων, ως πρώτη προτεραιότητά μας, τελειώνουμε το νομοσχέδιο για τη σύσταση ανεξάρτητης αρχής για τους σιδηροδρόμους, που θα έχει την ευθύνη για την υλοποίηση της απελευθέρωσης. Προς το καλοκαίρι θα είναι έτοιμο το νομοσχέδιο».
Σε άλλο σημείο είπε:«Δημοσιεύματα και καταγγελίες υπάρχουν για τις αναθέσεις που έγιναν στο παρελθόν σε πολυεθνικές, όπως η Siemens. Εμείς, όποια θέματα έχουν να κάνουν με συγκεκριμένες πράξεις οι οποίες είναι επιλήψιμες, θα τις παραπέμψουμε και στις εποπτικές αρχές και στο Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Ό,τι τέτοιο είναι στο στάδιο της έρευνας, είτε από πλευράς επιθεωρητών, είτε από πλευράς τακτικής δικαιοσύνης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι κόσμια.