http://sidirodromikos-gr.blogspot.com

Στόχος μας τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα ακόμη διαδικτυακό στέκι.

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2010

Ουδέν νεότερο για το εμπορευματικό Θριασίου

09-02-2010

Σε εξαιρετικά κρίσιμο σημείο βρίσκεται πλέον το θέμα της κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, καθώς η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού δεν φαντάζει ορατή μέσα στο πρώτο εξάμηνο του νέου έτους, κυρίως εξαιτίας της καθυστέρησης στην στελέχωση των διοικήσεων των εταιριών του Ομίλου του ΟΣΕ.


Ο εκτροχιασμός όμως του χρονοδιαγράμματος εγκυμονεί τον κίνδυνο απώλειας κοινοτικών κονδυλίων ύψους 90 εκατ. ευρώ, τα οποία το ελληνικό Δημόσιο θα αναγκαστεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. καθώς είχε λάβει χρηματοδότηση για την εκτέλεση έργων που συνδέονταν με το εμπορευματικό κέντρο.

Μετά την ατυχή έκβαση του τελευταίου διαγωνισμού στα μέσα του περασμένου Ιούλιου, όταν το κοινοπρακτικό σχήμα Aκτωρ - Συγγελίδης - Θεοχαράκης - Goldair Cargo που είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος δεν προσκόμισε τις εγγυητικές επιστολές που προβλέπονταν προκειμένου να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης, ο ΟΣΕ τον περασμένο Σεπτέμβριο προσανατολιζόταν, μέσω της ΕΡΓΟΣΕ στην προκήρυξη νέου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την κατασκευή του έργου, έτσι ώστε να επιχειρηθεί εκ νέου η υλοποίηση της επένδυσης, η οποία εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, τότε η διοίκηση της ΓΑΙΟΣΕ δήλωνε αισιοδοξία ότι θα δοθεί το πράσινο φως για περαιτέρω παράταση από τις Βρυξέλλες και έτσι δεν θα υπάρξει καμία απώλεια των κονδυλίων.Ωστόσο, στην παρούσα φάση η κατάσταση είναι ιδιαιτέρως δυσμενή για την εξέλιξη του έργου καθώς δεν έχουν γίνει οι αλλαγές στις διοικήσεις, ώστε να ενημερωθούν τα νέα στελέχη και να προχωρήσουν στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, επομένως η υπόθεση έχει παγώσει για μια ακόμα φορά.

--- Αντάλλαγμα 112 εκατ. ευρώ για τον ΟΣΕ

Πέραν της σύνδεσής του με ευρωπαϊκά κονδύλια θα πρέπει να τονίσουμε όμως ότι το συγκεκριμένο έργο έχει και σημαντικό οικονομικό αντικείμενο για τον ΟΣΕ αφού για την 30ετή περίοδο παραχώρησης το συνολικό αντάλλαγμα ανέρχονταν (σε τρέχουσες τιμές) κατʼ ελάχιστον σε περίπου 112 εκατομμύρια ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την οικονομική προσφορά του σχήματος Aκτωρ - Συγγελίδης - Θεοχαράκης - Goldair Cargo το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα για την ΓΑΙΑΟΣΕ κατά το έτος υπογραφής της σύμβασης ανέρχονταν σε 1,4 εκατ. ευρώ, ενώ με την πλήρη λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου που τοποθετούνταν στο έτος 2013 το ποσό αυτό θα ανέρχονταν σε περίπου 2,730 εκατ. ευρώ και εν συνεχεία να αυξάνονταν κάθε χρόνο σύμφωνα με τον δείκτη τιμών καταναλωτή.

Επίσης σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού τα ετήσια έσοδα της ΓΑΙΑΟΣΕ (δηλαδή για την ΕΡΓΟΣΕ στην οποία θα ενσωματωθεί η ΓΑΙΑΟΣΕ στο πλαίσιο του εταιρικού μετασχηματισμού) θα ανέρχονταν κατʼ ελάχιστον στο 10,6% του ετησίου κύκλου εργασιών της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού του Εμπορευματικού Κέντρου. Πλέον του οικονομικού ανταλλάγματος στον ΟΣΕ θα παραχωρούνταν και το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού που αναλάμβανε την υλοποίηση του έργου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι κόσμια.