Επιτέλους μπαίνει STOP στον εκτροχιασμό του ΟΣΕ
Όλο το σχέδιο της Κυβέρνησης για την εξυγίανση του πολύπαθου Οργανισμού.
Τέρμα στον αμαρτωλό ΟΣΕ επιχειρεί να βάλει η Κυβέρνηση με ένα φιλόδοξο σχέδιο που αποσκοπεί στο να κλείσει την τεράστια δημοσιονομική καταβόθρα, βάζοντας φραγμό στα ελλείμματα – μαμούθ του Οργανισμού, που βαρύνουν κατ’ έτος με εκατοντάδες εκατ. Ευρώ τον κρατικό προϋπολογισμό.
Σύμφωνα με σχέδιο που επεξεργάζεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δρομολογείται ριζική αναδιάρθρωση και εξυγίανση του ΟΣΕ, με σοβαρή μείωση του προσωπικού σε ποσοστό πάνω από 40%, περικοπές επιδομάτων, ιδιωτικοποίηση εμπορευματικών μεταφορών και του προαστιακού, συγχωνεύσεις αλλά και κλείσιμο θυγατρικών εταιριών, ίδρυση ρυθμιστικής αρχής για τους σιδηροδρόμους κ.λ.π.
Πλέον, η εξυγίανση του ΟΣΕ αποτελεί άμεση προτεραιότητα για την κυβέρνηση και σημαντικό κεφάλαιο στην προσπάθεια εξορθολογισμού λειτουργίας του κράτους. Ο κατήφορος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων ξεπερνά κατά πολύ ακόμα και την παλιά Ολυμπιακή, με συσσωρευμένα χρέη που υπερβαίνουν τα 10 δισ. ευρώ, ετήσιες ταμειακές ανάγκες πάνω από 2 δισ. ευρώ, όταν την ίδια ώρα τα έσοδα του δεν ξεπερνούν τα 450 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να κοστίζει στο ελληνικό Δημόσιο περί το 1,5 δισ. ευρώ τον χρόνο. Πρόκειται για ετήσια οφειλή που μεταφράζεται σε κόστος πάνω από 4 εκατ. ευρώ την ημέρα, ποσό υπερδιπλάσιο από αυτό που στοίχιζε στο Δημόσιο η παλιά Ολυμπιακή.
Όπως είχε αποκαλύψει ο «ΚτΕ» πριν από τρεις εβδομάδες, ο ΟΣΕ, ο οποίος βρίσκεται στα πρόθυρα χρεοκοπίας, ζήτησε προσφάτως από το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών την εγγύηση του Δημοσίου για δανεισμό ύψους 2,1 δια ευρώ τμηματικά μέ¬σα στους επόμενους έξι μήνες, προ¬κειμένου να ανταποκριθεί στις πιε¬στικές ανάγκες λειτουργίας του.
Τεράστια «μαύρη τρύπα»
Ειδικότερα, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μέσω της ριζικής αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ, του κλεισίματος εταιρειών, της συγχώνευσης άλλων και της μείωσης του προσωπικού, έχει στόχο να εξυγιάνει τη λειτουργία του και να περιορίσει το υπερμέγεθες έλλειμμά του, που αγγίζει σήμερα τα 9,2 δισ. ευρώ και θα φτάσει τα 10,7 δισ. ευρώ στα τέλη του τρέχοντος έτους. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η ενίσχυση του ρόλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα αλλάξει ριζικά τρόπο λειτουργίας. Παράλληλα, κινούνται διαδικασίες για να ανοίξει άμεσα ο δρόμος για την είσοδο ιδιωτών στον Οργα¬νισμό, με στόχο καταρχήν την ιδιωτικοποίηση των εμπορευματικών μεταφορών μέσα στο 2011 και ακολούθως του προαστιακού της Αθήνας, του οποίου η επέκταση θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ. Θεωρείται βέβαιη η συμμετοχή των γαλλικών σιδηροδρόμων στις εξελίξεις λόγω του διαχρονικού ενδιαφέροντος τους για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Άλλωστε είναι ήδη στην Ελλάδα ως σύμβουλοι του ΟΣΕ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα καταθέσει στη Βουλή μέχρι το καλοκαίρι σχέδιο νόμου για την ίδρυση ρυθμιστικής Αρχής για τους σιδηροδρόμους, η οποία θα θέτει κανόνες για τον ανταγωνισμό, δρομολογώντας ουσιαστικά με τον τρόπο αυτό την είσοδο ιδιωτών.
Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο, ο ΟΣΕ δεν θα απολέσει εξ ολοκλήρου τον δημόσιο χαρακτήρα του μετά τον εκσυγχρονισμό του δικτύου του, αφού θα συνεχίσει να έχει κοινωνικά χαρακτηριστικά η δραστηριότητά του, ενώ θα προβλεφθούν και επιδοτήσεις για συγκεκριμένα δρομολόγια στη λογική των «άγονων γραμμών».
Συγχωνεύσεις
Σε πρώτη φάση προβλέπεται να προωθηθούν οι διαδικασίες μετατροπής του ΟΣΕ, ο οποίος θα απορροφήσει την εταιρεία διαχείρισης υλικού ΕΔΙΣΥ, σε εταιρεία holding, ενώ η ΕΡΓΟΣΕ θα συγχωνευθεί με την ΓΑΙΑΟΣΕ. Ειδικά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία υλοποιεί το σιδηροδρομικό έργο, μελετάται ένα πιο σύνθετο σχέδιο στο πλαίσιο του οποίου εξετάζονται το κλείσιμο της εταιρείας και το άνοιγμα της την επόμενη ημέρα! Έτσι θα επιτευχθούν η μεταφορά όλου του προσωπικού της άμεσα στον ΟΣΕ και η επαναπρόσληψη μέρους του αμέσως μετά από το νέο εταιρικό σχήμα που θα δημιουργηθεί.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αποτελεί και τη βιτρίνα των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, θα λειτουργήσει με νέο όνομα και θα μεταφερθεί σε αυτή, ως πάγιο περιουσιακό στοιχείο, το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, το οποίο σήμερα χρησιμοποιεί καταβάλλοντος ετήσιο ενοίκιο στον Οργανισμό ύψους 42 εκατ. ευρώ. Η νέα εταιρεία θα επανασχεδιάσει τα δρομολόγια και την τιμολογιακή πολιτική, ενώ δεν θα εκτελεί δρομολόγια σε μη κερδοφόρες γραμμές χωρίς να επιδοτείται.
Μείωση προσωπικού Ιδιαίτερα σοβαρές προβλέπεται να είναι οι παρεμβάσεις στον κρίσιμο τομέα της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ, καθώς σχεδιάζεται η δραστική περικοπή θέσεων εργασίας οι οποίες θα μειωθούν σε ποσοστό 40% τουλάχιστον. Από τις 6.800 εργαζομένους αναμένεται να αποχωρήσουν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια περίπου οι 3.000 είτε με υποχρεωτική συνταξιοδότηση, δεδομένου ότι πολλοί εργαζόμενοι συνεχίζουν να εργάζονται και μετά τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας προκειμένου να εξακολουθήσουν να απολαμβάνουν υψηλές αποδοχές, είτε με υποχρεωτικές μετατάξεις σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς. Μεταξύ άλλων, θα αποχωρήσουν 900 άτομα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ θα αποσυρθούν σταδιακά 800 σταθμάρχες, αφού με την ηλεκτροκίνηση δεν θα υπάρχει λόγος ύπαρξης τους. «Ξεκαθάρισμα» θα πραγματοποιηθεί επίσης σε διοικητικούς υπαλλήλους, μηχανοδηγούς και τεχνίτες.
Οι κατευθυντήριες γραμμές για τη δραστική μείωση του προσωπικού αποφασίστηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο αρμόδιο υπουργείο, παρουσία του υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωσταντίνου και του υφυπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων Γιώργου Κουτρουμάνη. Εκεί τέθηκαν οι βάσεις για την επόμενη ημέρα στα οικονομικά του ΟΣΕ και ελήφθησαν οι αποφάσεις για οριστική ματαίωση της εθελουσίας, υποχρεωτική συνταξιοδότηση του προσωπικού που πληροί τις προϋποθέσεις εξόδου και διακοπή των επιδομάτων, αφού σε αρκετές διευθύνσεις και τμήματα του οργανισμού οι αμοιβές μαζί με τα επιδόματα αγγίζουν ακόμα και τις 100.000 ευρώ τον χρόνο! Κατά πληροφορίες, θα δρομολογηθούν άμεσα εξελίξεις στην κατεύθυνση αυτή και εντός του 2010 στόχος είναι να συνταξιοδοτηθούν περίπου 1.500 άτομα.
Νέα έργα
Σχετικά με τα έργα του ΟΣΕ, σε πρώτη προτεραιότητα είναι η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ, δηλαδή της γραμμής υψηλών ταχυτήτων από Πάτρα μέχρι τους Ευζώνους, η ενίσχυση του Άξονα 20 από Θεσσαλονίκη προς Βουλγαρία και Ρουμανία μέχρι το 2014, στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων, καθώς και οι προαστιακοί Αθηνών - Θεσσαλονίκης.
Η επέκταση της γραμμής από Αθήνα προς Λαύριο θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ, ενώ ο προαστιακός της Θεσσαλονίκης θα προσεγγίζει σε πρώτη φάση την Κατερίνη, την Έδεσσα και το Κιλκίς. Σε βραχύ χρονικό διάστημα πρόκειται να επαναπροκηρυχθεί με νέους όρους ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, ενώ θα γίνει διαγωνισμός για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου και στη Θεσσαλονίκη. Οι συνδέσεις του Ικονίου με το Θριάσιο και τη Θεσσαλονίκης θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, το οποίο θα επανασχεδιαστεί σε συνεργασία με τις νέες διοικήσεις των εταιρειών του ομίλου ΟΣΕ. Όλα τα άλλα projects ελλείψει εθνικών πόρων θα μείνουν πίσω, αφού σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χάρη Τσιόκα, πρέπει μέσω του ΕΣΠΑ να ολοκληρωθούν άμεσα οι κύριοι σιδηροδρομικοί άξονες και να μπορέσει να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός, ούτως ώστε ο ΟΣΕ να καταστεί βιώσιμος.
Ο κ. Τσιόκας σημειώνει ότι τόσο το εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης όσο και του Θριασίου είναι απαραίτητα προκειμένου να αναπτυχθούν εμπορευματικές μεταφορές, τομέας για τον οποίο υπάρχει έντονο ενδιαφέρον. Τέλος ο γ. γ. του υπουργείου υποστηρίζει ότι ο ΟΣΕ οφείλει άμεσα να προχωρήσει στην αξιοποίηση της περιουσίας του, αρχής γενομένης από τις εκτάσεις και τα κτίρια στους σταθμούς του, δημιουργώντας εμπορικές χρήσεις με συντελεστές δόμησης που διαθέτουν τα πολεοδομικά πλαίσια της κάθε περιοχής, ενώ θα προβεί σε άμεση πώληση όλου του σκραπ υλικού του, προκειμένου να αντληθούν περαιτέρω έσοδα.
Η κοινή γνώμη έχει πεισθεί ότι ο ΟΣΕ είναι βαρίδιο και βουλιάζει τον προϋπολογισμό, ότι οι υπάλληλοι είναι υψηλά αμειβόμενοι και συμβάλουν στο υπέρογκο χρέος των δέκα δις. Η κοινή γνώμη είναι έτοιμη να μας κατασπαράξει. Όχι μόνο δεν θα δουν με συμπάθεια την όποια αδικία θα υποστούμε αλλά θα είναι απολύτως σύμφωνοι με την παράδοση στους Μεγαλοεργολάβους των ΜΜΕ της τελευταίας περιουσίας του Δημοσίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι και αυτό μέσα στο παιχνίδι των καθοδηγούμενων δημοσιευμάτων.
Υπενθυμίζω μερικά δημοσιεύματα εφημερίδων του «λεγόμενου προοδευτικού χώρου» (τρομάρα μας)
1. «Τα Νέα» (γνωστό δεκανίκι του ΠΑΣΟΚ) Ολοσέλιδοι τίτλοι για Εντολή της ΕΕ να γίνουν απολύσεις και να κοπεί ο 13ος μισθός.
2. «Το ΒΗΜΑ» Παρουσιάζει τον Παπακωνσταντίνου «με την πλάτη στον τοίχο» και θεωρεί δεδομένο την απώλεια 14ου και 13ου μισθού, ένα σωρό άλλα μέτρα όπως η αύξηση του ΦΠΑ, του φόρου καυσίμων κ.λ.π.
Σκεφτείτε τώρα τι θα γράφανε οι ίδιοι προοδευτικάριοι αν τολμούσε και μόνο να σκεφτεί τέτοια μέτρα Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Μιλάμε για μία άνευ προηγουμένου επίθεση του «προοδευτικού» τύπου εναντίον των ίδιων των αναγνωστών του!
Έχουν εντολές από τα αφεντικά της εξουσίας, να πείσουν τους Έλληνες ότι τα μέτρα που θα πάρει η Κυβέρνηση είναι απαραίτητα, ότι είναι επιβαλλόμενα από ξένα κέντρα και εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα και να μας επιβάλουν το φόβο της καταστροφής ώστε να δεχθούμε τα χειρότερα χωρίς καμία αντίσταση.
Μόνο οι Σοσιαλιστές μπορούσαν να το περάσουν αυτό αναίμακτα. Το γνώριζαν αυτό τα μεγάλα αφεντικά και γι’ αυτό φρόντισαν να τους φέρουν στην εξουσία.
Φίλε παρότι τους ψήφισα, είμαι υποχρεωμένος να συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου...Άσχετα αν η προηγούμενη κυβέρνηση Καραμανλή ρήμαξε τη χώρα και τον όμιλο ΟΣΕ με τους πειραματισμούς που μόνο στόχο είχαν το βόλεμα ημετέρων.
ΑπάντησηΔιαγραφή