«ΤΑ ΝΕΑ»
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 8 Φεβρουαρίου 2010
Η ΩΡΑ μηδέν έχει ήδη σημάνει για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, αφού τα υπέρογκα χρέη και ελλείμματά τους και η γενικότερη απαξίωσή τους δείχνει ότι ο ΟΣΕ έχασε το τρένο.
ΟΧΙ μόνο στον τομέα του εκσυγχρονισμού και του ανταγωνισμού του με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και στην υπόθεση της βιωσιμότητάς του.
ΜΕ χρέη πάνω από εννέα δισεκατομμύρια ευρώ- σχεδόν τετραπλάσια από αυτά της παλιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας- ο ΟΣΕ αποτελεί τον πιο υπερχρεωμένο κρατικό οργανισμό και οι προοπτικές για το μέλλον του διαγράφονται δυσοίωνες.
ΚΥΡΙΩΣ γιατί δεν υπάρχει κανένα συγκεκριμένο σχέδιο ή πρόγραμμα ώστε οι σιδηροδρομικές μεταφορές να αποκτήσουν τον ρόλο που έχουν στις περισσότερες χώρες.
ΤΟ τρένο θεωρείται, σε όλο τον κόσμο, το κατ΄ εξοχήν προνομιακό μεταφορικό μέσο, αφού είναι το ασφαλέστερο, το φιλικότερο προς το περιβάλλον και το οικονομικότερο.
ΟΜΩΣ στη χώρα μας καμία κυβέρνηση δεν ασχολήθηκε σοβαρά με τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Επί χρόνια εξαγγέλλονται προγράμματα και σχέδια για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου του και του τροχαίου υλικού.
ΤΑ οποία είτε δεν εφαρμόζονται είτε υλοποιούνται με τόσο αργούς ρυθμούς που ξεπερνιούνται από τα πράγματα και η κατάσταση δεν αλλάζει. Τα συχνά δυστυχήματα που σημειώνονται στο δίκτυο του ΟΣΕ επιβεβαιώνουν την εγκατάλειψή του.
Η προηγούμενη κυβέρνηση υποσχόταν προεκλογικά ότι θα εξυγιάνει τον ΟΣΕ και αντ΄ αυτού εκτόξευσε τα χρέη του από τα 3,5 δισ. ευρώ το 2003, στα 9,4 δισ. το 2009!
Η σημερινή κυβέρνηση, που έχει θέσει την πράσινη ανάπτυξη ως κύριο στόχο της, οφείλει να ασχοληθεί σοβαρά με τη βελτίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών.
ΝΑ καταρτίσει ένα αξιόπιστο και εφαρμόσιμο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του δικτύου και του τροχαίου υλικού και να αποκαταστήσει την αξιοπιστία των σιδηροδρόμων, που σήμερα βρίσκεται στο χειρότερο σημείο της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι κόσμια.