Σε δημερινό δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος», οι εφοπλιστές που ονομάζονται «ακτοπλόοι», γιατί το «εφοπλιστές» ακούγεται κάπως, και όταν θέλεις να επηρεάσεις την κοινή γνώμη, προσέχεις τις λέξεις που χρησιμοποιείς, θυμήθηκαν «πόσο κοστίζει στο Κράτος ο ΟΣΕ».
Ξέχασαν και αυτοί ότι οι επενδύσεις του ΟΣΕ, είναι υποχρεώσεις του Κράτους τις οποίες δεν κατέβαλε ποτέ και για τις οποίες τον ανάγκαζαν να παίρνει δάνεια!
Και τα έργα ανατίθενται σε εργολάβους με υπερτιμημένο κόστος και ενδεχομένως με δουλειά πρόχειρη και κακοτεχνίες.
Δεν φταίει ο Σιδηρόδρομος για αυτά. Οι διαχειριστές της τύχης του φταίνε διαχρονικά. Βούλιαξαν στο χρέος όλη την Ελλάδα, ο ΟΣΕ θα τους ξέφευγε!
Παραθέτουμε ολόκληρο το άρθρο:
«Οι επιδοτήσεις στην ελληνική ακτοπλοϊα για έναν χρόνο, κοστίζουν στο κράτος όσο ο ΟΣΕ για έναν μόλις μήνα. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα ο ΟΣΕ κάθε μήνα επιβαρύνει το κράτος με 2,2 εκ.ευρώ. Με το έλλειμμα του ΟΣΕ ενός έτους θα μπορούσαν να παραγγελθούν 50 ολοκαίνουργα πλοία η να ταξιδεύουν όλοι οι επιβάτες δωρεάν!».
Τα λόγια ανήκουν στον γ.γ. του ΣΕΕΝ και διευθύνοντα σύμβουλο του Blue Star Ferries Μιχάλη Σακέλλη, οποίος κατέγραψε με αριθμούς τα τεκταινόμενα τόσο στην Αδριατική όπου η αγορά κατακρημνίζεται όσο και στο Αιγαίο.
«Πρώτα απ’ όλα πρέπει να γνωρίζουμε το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρονται σήμερα σαν αποτέλεσμα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας χωρίς να έχει επιβαρυνθεί το Δημόσιο ούτε με ένα €. Το 71% των επιβατών από Πειραιά διακινείται με σύγχρονα νεότευκτα πλοία.» επεσήμανε και προσέθεσε:
«Οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και θα πρέπει να αντιμετωπισθούν ενιαία και ισότιμα με τις γενικότερες υπηρεσίες που προσβλέπουν στην ανάπτυξη, ιδιαίτερα των νησιωτικών περιοχών. Συνεπώς η ένταξη τής ακτοπλοΐας στα αναπτυξιακά προγράμματα είναι απόλυτα δικαιολογημένη και απαραίτητη.
Οι διάφορες κρατήσεις υπέρ τρίτων επιβαρύνουν τα εισιτήρια περισσότερο από 30%. Η κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων αποτελεί πάγιο αίτημα των ακτοοπλόων εδώ και 20 χρόνια».
Σύμφωνα με τον Μιχάλη Σακέλλη «οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την τουριστική ανάπτυξη της χώρας και θα πρέπει να αντιμετωπισθούν ενιαία και ισότιμα με τις γενικότερες υπηρεσίες που προσβλέπουν στην ανάπτυξη, ιδιαίτερα των νησιωτικών περιοχών. Συνεπώς η ένταξη τής ακτοπλοΐας στα αναπτυξιακά προγράμματα είναι απόλυτα δικαιολογημένη και απαραίτητη.
«Οι διάφορες κρατήσεις υπέρ τρίτων επιβαρύνουν τα εισιτήρια περισσότερο από 30%. Η κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων αποτελεί πάγιο αίτημα των ακτοοπλόων εδώ και 20 χρόνια» και συμπλήρωσε:
«Είναι πράγματι ντροπή ο ναύλος ενός φορτηγού από την Κρήτη να επιβαρύνεται συνολικά με 46% και είναι προκλητικό να επιβαρύνονται ακόμα και σήμερα τα εισιτήρια με αχθοφορικά χωρίς να έχουμε αχθοφόρους που σημαίνει επιβάρυνση στον μέσο ναύλο 3,5%, και με διαφυγούσα εργασία εργατών θαλάσσης χωρίς να ζουν οι δικαιούχοι που στην Κρήτη ανέρχεται σε 8% επί του ναύλου».
Η Αδριατική
Όσο αφορά στις γραμμές της Αδριατικής ο Μιχ.Σακέλλης αναφέρθηκε επισταμένως στα προβλήματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών και ζήτησε την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών ώστε και τα υπό ελληνική σημαία πλοία να μπορούν να ανταγωνίζονται τα κοινοτικά στα οποία επιδοτούνται οι εισφορές όπως συμβαίνει με την ιταλική σημαία.
«Στις γραμμές Ελλάδας Ιταλίας δραστηριοποιούνται 25 πλοία εκ των οποίων τα 10 είναι νεότευκτα και προσφέρουν εξαιρετικές υπηρεσίας ποιότητας με αποτέλεσμα η διακίνηση των εμπορευμάτων μέσω των γραμμών αυτών να αποτελεί τον πλέον σύντομο και αξιόπιστο τρόπο μεταφοράς προϊόντων από και προς το εξωτερικό» ανέφερε και πρ΄σοθεσε ότι το 2009 παρουσιάσθηκε μείωση στην διακίνηση φορτηγών οχημάτων κατά 16,16% (80,000 φορτηγά) καθώς και των επιβατών κατά 3%.
Σε ό,τι αφορά το κόστος των καυσίμων, παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε μείωση των τιμών στις αρχές της περιόδου, τελικά αυτές κινήθηκαν ανοδικά με αποτέλεσμα οι τιμές πχ της 3/3/2010 να είναι ακριβότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες περσινές κατά 71%.
«Σαν συνέπεια των ανωτέρω δεν είμαστε καθόλου αισιόδοξοι για τα αποτελέσματα των πλοίων», ανέφερε ο ίδιος.
Σήμερα εκτιμάται ότι τα καύσιμα αποτελούν το 50% των εξόδων, είναι δηλαδή ο σημαντικότερος παράγοντας που διαμορφώνει τα τελικά αποτελέσματα. Πέραν της διακύμανσης των διεθνών τιμών υπάρχουν και φαινόμενα πιθανών αυθαιρεσιών και επιπλέον επιβαρύνσεων των διεθνών τιμών, έναντι των οποίων οι εταιρείες πρέπει να προστατευθούν.
«Το γεγονός της αύξησης των premia κατά 70% από το 2008 έως σήμερα είναι αρκετό για να μας προβληματίσει», κατέληξε ο κ. Σακέλλης.
Τα λιμάνια τα φτιάχνει το κράτος και τα λειτουργεί μετά με Οργανισμούς που προσπαθεί και δίνει σε Κινέζους. Τα βαπόρια πληρώνουν λιμανιάτικα. Το ίδιο πλέον με τα τρένα όπου θα υπολογίζεται μόνο το έλλειμμα εκμετάλλευσης. Τα έξοδα υποδομής και οι υποχρεώσεις του Κράτους ως τώρα, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΕΙΜΑ ΤΟΥ ΟΣΕ. ΤΕΛΟΣ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πληρώνει στον ΕΔΙΣΥ/ΟΣΕ ενοίκια και τέλη χρήσεως υποδομής (λιμανιάτικα+διόδια). Όποιος δεν το λέει αυτό, είναι είτε βλάκας, είτε εγκάθετος, είτε προβοκάτορας, είτε διαπλεκόμενος, είτε λαμόγιο, είτε ......
ΑπάντησηΔιαγραφή6:13 Καλά τα λες, Όμως ρε παιδάκι μου μιας και αναφέρεσαι στην ρημάδα την ΤΡΕΝΟΣΕ, πολύ ακριβά δεν της χρεώμουν τη χρήση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε μία βίδα δεν έχει δική της.
Είναι δυνατόν να σταθεί στα πόδια της με τέτοια πολιτική;
Έλα ντε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε υψηλά ενοίκια και τέλη χρήσεως υποδομής, χωρίς δικό της τροχαίο υλικό που πρέπει να το πάρει υποχρεωτικά από τον ΟΣΕ και να το συντηρεί υποχρεωτικά στον ΕΔΙΣΥ, με "άγονες γραμμές", χαμηλά κόμιστρα λόγω κοινωνικής πολιτικής, κατάργηση υπηρεσιών (μικροδέματα, μηχανάκια, ποδήλατα) λόγω κάλων στους διευθυντικούς εγκέφαλους της, με ένα περίδρομο Διευθυντές που αλληλοκαλύπτονται, αλληλοαναιρούνται και αλληλομισούνται, με διατηρητέες διαφορές 5.500 ΕΥΡΩ σε αργόμισθους και άχρηστους, τι χαϊρι να κάνει;
Ήτα καταδικασμένη σε θάνατο από την πρώτη μέρα λειτουργίας της. Επίτηδες για να δείξει ότι το Κράτος δεν κάνει για επιχειρηματίας. Ότι οι εργαζόμενοι μόνο σε συνθήκες μπαμπούλα αποδίδουν. Και να τη δώσουν τελικά στον όποιο μπαμπούλα. Και να πούμε κι ευχαριστώ από πάνω.