http://sidirodromikos-gr.blogspot.com

Στόχος μας τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα ακόμη διαδικτυακό στέκι.

Κυριακή 21 Μαρτίου 2010

Δημοσιεύματα που «μας αφορούν»

   
«Ισοτιμία»: Καταγγελία-σοκ έφτασε στον ΟΣΕ και την ΕΔΙΣΥ. Πληροφορίες ανέφεραν κλοπή 75 τόνων σιδηροτροχιάς από την Έδεσσα, οι οποίοι μεταφέρθηκαν με (τουλάχιστον) 4 νταλίκες. Ακόμη, υπήρξαν αναφορές για περίεργες μεθοδεύσεις στην ανάθεση μικρών συμβάσεων, συνολικού ύψους 700.000 ευρώ, στη Β. Ελλάδα. Ο ΟΣΕ κινητοποίησε το σώμα εσωτερικού ελέγχου. Την προσεχή εβδομάδα περνάνε από τη Βουλή οι νέοι διοικητές του ομίλου ΟΣΕ.

«Αγγελιοφόρος»: Η ταμπέλα με την αναγραφή «ΚΕΠ» ξεπερνά τα δύο μέτρα, έξω από τον ΟΣΕ της Θεσσαλονίκης. Μπαίνοντας κάποιος μέσα διαπιστώνει πως υπάρχει παράρτημα στο Σιδηροδρομικό Σταθμό, το οποίο, ωστόσο, παραμένει ερμητικά κλειστό από την ημέρα των εγκαινίων του. Το ΚΕΠ στον ΟΣΕ, όπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες καταστημάτων στην περιοχή, άνοιξε μόνο για μια μέρα, στα... εγκαίνια. Από τότε παραμένει κλειστό, με τους επιβάτες και κατοίκους της περιοχής να ανατρέχουν εκεί, προκειμένου να εξυπηρετηθούν, αλλά να πέφτουν πάνω στα κατεβασμένα στόρια.

«ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ» «Πολύφερνος» γαμπρός ο ΟΣΕ ή προξενιό εξ ανάγκης;
Πληθαίνουν οι φήμες για έντονο ενδιαφέρον ξένων μνηστήρων για το σιδηρόδρομο, ενώ κατά πάσα πιθανότητα τους επόμενους μήνες θα υπάρξουν ευκαιρίες και για ιδιώτες στις ράγες του μέσω ΣΔΙΤ.
Γάλλοι, Κινέζοι, αλλά και Έλληνες φέρονται ως ενδιαφερόμενοι για συμφωνίες που αφορούν τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, αλλά όχι για τον υπερχρεωμένο και προβληματικό ΟΣΕ.
Τόσο στο πρώτο ταξίδι του πρωθυπουργού στο Παρίσι όσο και κατά την τελευταία του επαφή με το Γάλλο πρόεδρο Νικολά Σαρκοζί, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του οργανισμού, επισημοποιήθηκε το ενδιαφέρον των Γάλλων για τον προαστιακό της Αθήνας και πιθανώς και της Θεσσαλονίκης. Αν και κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος για το τι περιελάμβαναν οι συνομιλίες του Γ. Παπανδρέου με τον Γάλλο πρόεδρο, ωστόσο η παρουσία του υπουργού παρά τω πρωθυπουργώ Χάρη Παμπούκη στο πρώτο ταξίδι αφήνει να διαφανεί ότι οι συζητήσεις είναι προχωρημένες.
Τα έργα του προαστιακού δεν θα ολοκληρωθούν πριν από το 2015.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον των Γάλλων ανάγεται στο 1999 και επαναδιατυπώθηκε το 2004. Με δεδομένο ότι το μέλλον βρίσκεται στα προαστιακά δίκτυα -έχουν μεγαλύτερη κίνηση- γαλλικές εταιρείες επιθυμούν να εισέλθουν εγκαίρως σε αυτή την αγορά-«φιλέτο».
Υπό τις σημερινές συνθήκες, κάποιοι στην κυβέρνηση είναι ανοικτοί σε τέτοιες προτάσεις, δεδομένων και των πολύ μεγάλων χρεών του ΟΣΕ και των θυγατρικών του. Γάλλοι και Γερμανοί (οι τελευταίοι προμηθεύουν κατά κύριο λόγο τα βαγόνια του ΟΣΕ) είναι βέβαιο ότι δεν θα επιτρέψουν εύκολη διείσδυση των Κινέζων στην εκμετάλλευση ή στις υποδομές του ελληνικού σιδηροδρόμου, δεδομένου ότι από τα 7 δισ. ευρώ που έχουν δοθεί τα τελευταία χρόνια για τα έργα περισσότερα από 3 δισ. είναι από κοινοτικά κονδύλια. Να θυμίσουμε ότι τα έργα υποδομής του σιδηροδρόμου έχουν γίνει με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση κατά 50% έως 75%.
Το κινεζικό ενδιαφέρον συνδέεται με την πρόθεσή τους να ιδρύσουν δική τους μεταφορική εταιρεία, ενισχύοντας τις δραστηριότητές τους στον προβλήτα του ΟΛΠ, εκμεταλλευόμενοι την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς του σιδηροδρόμου, που άρχισε από την 1/1/2010. Το Πεκίνο «βλέπει» την ίδρυση κινεζικής μεταφορικής εταιρείας σε συνδυασμό και με την εκμετάλλευση του εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο, που κινδυνεύει να μην ολοκληρωθεί ποτέ, αν δεν αξιοποιηθούν εγκαίρως τα ευρωπαϊκά κονδύλια.
Τα σημερινά τέλη στις σιδηροδρομικές υποδομές είναι πολύ χαμηλά και δεν επιβαρύνουν το κόστος μεταφοράς κινεζικών ή και ιαπωνικών τεχνολογικών προϊόντων προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Ένας από τους λόγους που δεν έχει ακόμη δρομολογηθεί κινεζικό τρένο στις ελληνικές ράγες είναι ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στο τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός. Η γραμμή στο τμήμα αυτό θα είναι έτοιμη έως το 2015.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι κόσμια.