Κυρίαρχη η πολυεθνική σε ΟΣΕ και Σκαραμαγκά
Η γερμανική εταιρεία κατάφερε να βάλει στο χέρι τη σύμβαση κατασκευής τροχαίου υλικού
Με την κατάθεση του Δ. Καπράνου, στελέχους του ΟΣΕ συνεχίστηκαν χτες οι εργασίες της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής που διερευνά το σκάνδαλο ΖΗΜΕΝΣ.
Οπως προέκυψε από την εξέτασή του, η γερμανική πολυεθνική είχε πατήσει πόδι και στις συμβάσεις που είχε υπογράψει ο ΟΣΕ με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά για την κατασκευή τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Από το 1997, ο ΟΣΕ είχε υπογράψει συμβάσεις με τα ναυπηγεία ύψους 568 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή τροχαίου υλικού, αλλά μετά από λίγο δήλωσαν ότι δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν πλήρως και έτσι δόθηκαν εργασίες ύψους 300 εκατομμυρίων στη ΖΗΜΕΝΣ, προκειμένου να κατασκευάσει το απαραίτητο υλικό στην Ελλάδα και όχι στο εξωτερικό.
Το 2002 άρχισαν οι καθυστερήσεις από τη ΖΗΜΕΝΣ και παρά το ότι υπήρχαν σχετικές ρήτρες, αυτές δεν ενεργοποιήθηκαν, με αποτέλεσμα να χάνει ο ΟΣΕ και να κερδίζει η ΖΗΜΕΝΣ. Στην περίπτωση των ρητρών φαίνεται ότι επαναλαμβάνεται το προηγούμενο του ΟΤΕ, όπου και εκεί από τη μη ενεργοποίηση των ρητρών έχασε ο ΟΤΕ και ωφελήθηκε η ΖΗΜΕΝΣ.
Παρά τα όσα προβλέπονταν για τη ΖΗΜΕΝΣ, το τροχαίο υλικό το κατασκευάζει στη Γερμανία και όχι στη χώρα μας και μάλιστα δεν το έχει παραδώσει ακόμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι προβλεπόταν η κατασκευή ηλεκτρομηχανών χωρίς όμως να υπάρχει η απαραίτητη υποδομή για την ηλεκτροκίνηση. Η δε γερμανική πολυεθνική έχει κάνει αγωγή και ζητάει χρήματα από το ελληνικό δημόσιο και παρόλα αυτά ο ΟΣΕ δεν έχει δηλώσει παράσταση πολιτικής αγωγής.
Ο Δ. Καπράνος είπε στην Εξεταστική ότι η υπόθεση των προμηθειών του ΟΣΕ ήταν ένα διαχρονικό σκάνδαλο, το οποίο άρχισε από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και συνεχίστηκε από τις κυβερνήσεις της ΝΔ. Ανέφερε ότι ο ίδιος τα στοιχεία που διέθετε τα είχε προσκομίσει σε εισαγγελείς, ενώ είπε ότι είχε ενημερώσει τους αρμόδιους υπουργούς αλλά και τον τότε πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή για όσα συνέβαιναν στον ΟΣΕ.
Στο μεταξύ, ο πρόεδρος της Εξεταστικής Επιτροπής Σ. Βαρυλάκης με επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, ζητάει τη συνδρομή της υπηρεσίας για τη Δίωξη του Οικονομικού Εγκλήματος, προκειμένου να προσδιοριστεί το ύψος των ζημιών που υπέστη ο ΟΤΕ από τις παράνομες ενέργειες στελεχών της ZHMENΣ στο στάδιο της εφαρμογής των διάφορων συμβάσεων που υπέγραψε η γερμανική πολυεθνική με τον ΟΤΕ.
«Ριζοσπάστης» Πέμπτη 18 Μάρτη 2010
ΟΣΕ-ADTRANZ-SIEMENS-STADLER, Ναυπηγεία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΜαρτωλές ιστορίες. Τροχαίο υλικό που δεν το χρειαζόταν (150 κλειστά φορτηγά βαγόνια Πελοποννήσου που σήμερα σκουριάζουν, ενώ πολλά από αυτά από την πρώτη μέρα έγιναν αποθήκες υλικών γραμμής), τροχαίο υλικό που παραδόθηκε άκαιρα (24 ηλεκτράμαξες πριν παραδοθεί ούτε 1 χλμ ηλεκτροκίνησης στον άξονα και 20 ηλεκτρικές αυτοκινητάμαξες για τον προαστικό που δεν είχε άκόμα σύρμα), ποινικές ρήτρες καθυστέρησης και καλής λειτουργίας, που μειώθηκαν ή χαρίστηκαν, τροχαίο υλικό ακατάλληλο για το σκοπό που αγοράστηκε (Railbus Πελοποννήσου με μεγαλύτερο κατ' άξονα βάρος από το ανώτερο της γραμμής), τι όργια έχουν γίνει σε αυτό τον Οργανισμό. Διαχρονικά και διακομματικά. Και σήμερα μιλάνε για ελλείμματα, κλεισίματα και άλλα ξεράσματα. Αν καταγγείλει κάποιος κάτι, αντί να ερευνηθεί, αντιμετωπίζει πειθαρχικές ή/και ποινικές διώξεις.