http://sidirodromikos-gr.blogspot.com

Στόχος μας τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα ακόμη διαδικτυακό στέκι.

Κυριακή 7 Μαρτίου 2010

Η «Ισοτιμία» πάλι ασχολείται με τον ΟΣΕ.

«Άμεση συρρίκνωση του έργου του ΟΣΕ και περιορισμό του σε μία κύρια γραμμή, • κατάργηση της ΕΡΓΟΣΕ και αναστολή κάθε αναπτυξιακού έργου,»

Αγγελούδι με φωτοστέφανο ο Χατζηδάκης μπροστά στον εκ Πατρέων συγκοινωνιολόγο Ευάγγελο Ματσούκη. Σε συνέντευξή του στον Φώτη Φωτεινό για την «Ισοτιμία». Καιρό είχαν να ασχοληθούν με τον ΟΣΕ, καιρός ήταν να ξαναρχίσουν!

Αποσπάσματα συνέντευξης του συγκοινωνιολόγου Ευάγγελου Ματσούκη στον Φώτη Φωτεινό για την «Ισοτιμία»

Ερ.: Το έλλειμμα τον ΟΣΕ προσεγγίζει τα 10 δισ. ενρώ. Υπάρχει γιατρειά για τον οργανισμό; Γιατί απέτυχε το εγχείρημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ο οργανισμός;


Απ.: Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπήρξε μεγάλη κακοδιαχείριση στον ΟΣΕ και κατασπατάληση δημόσιου χρήματος, όμως το πρόβλημα είναι βαθύτερο: ο σιδηρόδρομος έχει μικρό μεταφορικό έργο στην Ελλάδα και αυτό δεν έχει αλλάξει τις τελευταίες δεκαετίες, παρά τις όποιες προσπάθειες. Όμως και σήμερα, σε εποχές μεγάλης οικονομικής κρίσης για τη χώρα μας, δεν υπάρχουν περιθώρια περισσότερων πειραματισμών προς την ίδια κατεύθυνση, ούτε εμμονής σε ιδεοληψίες. Υπάρχει τεράστια ανάγκη για διαρθρωτικές αλλαγές. Πρέπει να υπάρξουν άμεσα μέτρα για τον οργανισμό που φέρει τον τίτλο του μεγαλύτερου μηχανισμού χρεών στην Ελλάδα, μετρώντας περισσότερα από 10 δισ. ευρώ συσσωρευμένες ζημίες. Το ελληνικό δημόσιο χάνει κάθε μέρα 2 εκατ. ευρώ από τον ΟΣΕ. Οι όποιες προσπάθειες της Κυβέρνησης για εξορθολογισμό των δαπανών πρέπει να αρχίσουν από τον ΟΣΕ. Εμείς προτείνουμε: • άμεση συρρίκνωση του έργου του ΟΣΕ και περιορισμό του σε μία κύρια γραμμή, • κατάργηση της ΕΡΓΟΣΕ και αναστολή κάθε αναπτυξιακού έργου, τουλάχιστον για μία τριετία, • συγχώνευση όλων των εταιρειών του σιδηροδρόμου σε μία εταιρεία, υπό ενιαία διοίκηση. Δεν σώζουν σήμερα ούτε οι σκέψεις για ιδιωτικοποίηση, γιατί αυτή δεν είναι πλέον εφικτή. Και γιατί, όπου και αν έγινε, δεν είχε ευτυχή κατάληξη. Μαζί με τα παραπάνω χρειάζεται και εξυγίανση του οργανισμού με μεθοδικότητα και με σχέδιο και παραπομπή των όποιων υπευθύνων για σκάνδαλα και ατασθαλίες στη δικαιοσύνη. Πρέπει να υπάρξει παραδειγματισμός, γιατί έστω και με συρρικνωμένο ΟΣΕ εμφιλοχωρεί ο κίνδυνος συνέχισης ορισμένων κακών συνηθειών.

Ερ.: Οι συσσωρευμένες ζημιές των αστικών συγκοινωνιών ξεπέρασαν τα 3 δισ. ευρώ. Μονάχα το Τραμ συσσώρευσε 120 εκατ. ευρώ σε 4 χρόνια. Γιατί οι αστικές συγκοινωνίες δεν ελκύουν περισσότερους Αθηναίους;

Απ.: Και εδώ μια άλλη ιδεοληψία κρύβεται πίσω από τα μεγάλα ελλείμματα. Είναι κοινή διαπίστωση ότι ο Έλληνας είναι προσκολλημένος στο IX αυτοκίνητο του και οι όποιες προσπάθειες για μεταφορά του στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς συνάντησε αποτυχία. Το γιατί είναι θέμα αναζήτησης από ειδικούς επιστήμονες ψυχολόγους, τώρα όμως δεν υπάρχει καιρός, ούτε διάθεση για τέτοιου είδους αναζητήσεις. Είναι η νοοτροπία του Ελληνα που δεν άλλαξε και δεν περιμένουμε να αλλάξει, ούτε και τώρα, παρά το ότι είμαστε σε εποχές μεγάλης οικονομικής κρίσης. Εμείς προτείνουμε άμεση αναστολή της λειτουργίας του τραμ για μία τριετία τουλάχιστον. Πρόκειται -δυστυχώς- για ένα πολυτελές πλέον μέσο που επιβαρύνει το ελληνικό δημόσιο με 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ενώ έχει συγκριτικά ελάχιστη επιβατική κίνηση. Μαζί με αυτό, να σταματήσουν πρόδηλα και οι όποιοι σχεδιασμοί περαιτέρω ανάπτυξης του τραμ ή επέκτασης του. Εξαίρεση στα ΜΜΜ φυσικά αποτελεί το Μετρό, για το οποίο κάθε προσπάθεια ανάπτυξης πρέπει να συνεχιστεί. Και κάθε θυσία αξίζει τον κόπο. Ακόμη προτείνουμε την συγχώνευση ΗΣΑΠ και Μετρό. Δέκα χρόνια λειτουργίας του μετρό δεν ήταν αρκετά για να επιτευχθεί αυτή η συγχώνευση; Ας γίνει τώρα άμεσα, κι ας ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια.

Ερ.: Ο «γάμος» μεταξύ της Olympic και της Aegean αποτελούσε μονόδρομο για τις δύο εταιρείες; Ενδέχεται να δημιουργήσει μονοπώλιο, με αρνητικές συνέπειες στον Ελληνα επιβάτη;

Απ.: Ίσως δύο αεροπορικές εταιρείες για την Ελλάδα είναι πολλές και μία είναι λίγη. Μπορεί κανείς να εκτιμήσει δηλαδή ότι πολύ δύσκολα μπορούν να σταθούν στην ελληνική αγορά δύο αεροπορικές εταιρείες, παρά το ότι απαιτούνται για να υπάρχει ανταγωνισμός που θα μειώνει τις τιμές των ναύλων. Η συγχώνευση των δύο εταιρειών εκ των πραγμάτων θα οδηγήσει σε επανασχεδιασμό των πτήσεων τους, θα μειώσει τις πτήσεις που πραγματοποιούνται και σίγουρα θα αυξήσει τις πληρότητες των αεροσκαφών. Επίσης θα υπάρξουν οφέλη από τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τη μείωση του αναγκαίου προσωπικού και τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας. Η δημιουργία ενός μεγάλου ιδιωτικού μονοπωλίου από την άλλη μεριά φοβίζει. Υπάρχει μια εκτίμηση ότι αργότερα, ίσως και σύντομα, θα υπάρξει αύξηση στα εισιτήρια εσωτερικού και ανακατατάξεις, επί το δυσμενέστερο, όσον αφορά στα ίδια τα δρομολόγια (μείωση των δρομολογίων για εξοικονόμηση θέσεων). Άλλη παρενέργεια θα αποτελέσει η -ακόμα- δυσκολότερη πρόσβαση στα κέντρα αποφάσεων για αιτήματα και διευκολύνσεις τουριστικού χαρακτήρα, όπως π.χ. για τις ώρες των δρομολογίων ή ζητήματα που έχουν να κάνουν με τα ταξιδιωτικά πακέτα εσωτερικού.

8 σχόλια:

  1. Καλά αυτός ο καραγκιόζης που δηλώνει συγκοινωνιολόγος ζητάει κλείσιμο ΜΜΕ?
    Το πτυχίο που το πήρε ο καραγκιόζης .Θα έχουμε λέει και οφέλη απο την μείωση προσωπικού στις αεροπορικές . Κάντε απολύσεις δηλαδή .
    Καραγκιόζης με πτυχίο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πού πήρε το πτυχίο; Στη Γλασκώβη, αλλά αυτό δεν έχει σημασία. Σημασία είχε ποιος τον τάιζε... Ο Μητσοτάκουλας (φτου! σκόρδα), γνωστό τσιράκι των ΚΤΕΛ. Εν έτει 1990 διοικητής των ΗΛΠΑΠ ο Ματσούκης
    Μόνο και μόνο που λέει ότι ο έλληνας δεν γουστάρει ΜΜΜ και γι' αυτό να κλείσουμε τα ΜΜΜ σημαίνει ότι είναι συγκοινωνιολόγος του προηγούμενου αιώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Αυτός ο καραγκιόζης" είναι ένας ακόμα βαλτός. Προετοιμάζει το έδαφος ώστε το χρυσό δίδυμο Ρέππα-Σηφουνάκη να εφαρμόσει την πολιτική της ΝΔ και του Χατζηδάκη εναντίον των ΜΜΕ. Πολιτική την οποία προεκλογικά στο ΠΑΣΟΚ αποκήρυσσαν μετά βδελυγμίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλά, διερωτάται κάποιος εύλογα: Τους πληρώνουν για να λένε αυτές τις αηδίες, ή το κάνουν από χόμπυ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γράψε ΜΜΕ, όχι ΜΜΜ please...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Α, ναι και πρόεδρος της ΟΔΟΜΕΛ:
    ΟΔική ΟΜοσπονδία ΕΛλάδος, μέλος της IRF δηλαδή του παγκοσμίου οδικού λόμπυ.
    Από κοράκου στόμα κρά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κοίττα τι "συγκοινωνιολόγους" μας είχαν μαπαστακώσει. Αφού η ιδιωτική αυτοκίνηση δεν καταπολεμείται, ας καταργήσουμε το τραμ και το σιδηρόδρομο πλην μιας γραμμής. Τι λες ρε τεράστιε;
    Αν αυτά τα απαντήσει φοιτητής συγκοινωνιολόγος, τι βαθμό θα πάρει; ΜΗΔΕΝ. Πάρε και συ ένα ΜΗΔΕΝ και φρόντισε να μην προκαλείς την κοινωνία με τις αρλούμπες σου, αργυρώνητο φερέφωνο των αυτοικινητιστών, καταστροφέα του περιβάλλοντος. Ελπίζω να μην είσαι και καθηγητής, γιατί αν είσαι, κλαίω για τους φοιτητές σου. Τι φυντάνια θα βγάλεις. Αηδιαστικό ανδρείκελο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πίσσα και πούπουλα για το κύριο μακακα παρακαλώ!!!!

    Διπλή δόση κιόλας!!!

    Προδότες της ζωής μας, άχρηστοι πτυχιοφόροι λωποδύτες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι κόσμια.