Ρέππας: «Η κατάσταση στον ΟΣΕ δεν πάει άλλο. Έχουν ευθύνη και τα πολιτικά κόμματα και οι διοικήσεις και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, που είναι η πιο χρεωμένη ΔΕΚΟ της Ευρώπης.»
Ζήσαμε να το ακούσουμε και αυτό! Το ότι φταίνε οι πολιτικές των Κυβερνήσεων μέχρι σήμερα που έστελναν τον ΟΣΕ για δανεισμό με επαχθείς όρους, το ξέρουμε. Το ότι οι διοικήσεις (διορισμένες ή κομματικές) υπήρξαν πρωταθλητές στην ανικανότητα και την αδιαφορία και αυτό είναι γνωστό. Οι εργαζόμενοι όμως πως μπορούσαν να φταίνε κύριε Ρέππα; Δεν γνωρίζει ο κύριος Ρέππας ότι κανείς εργαζόμενος δεν μπορεί να λειτουργήσει έξω από τα πλαίσια των κανονισμών και των διατάξεων χωρίς να ελεγθεί πειθαρχικά!
Εκτός και αν ο κύριος Ρέππας εννοεί τους ανθρώπους της «κάθε χρώματος παράγκας» που «έχουν ασυλία» και κάνουν συνδιοίκηση.
Ας πει κάποιος στον κύριο Ρέππα ότι η «πολύχρωμη παράγκα» υπάρχει γιατί της το επιτρέπουν οι πολιτικοί προϊστάμενοι της, δηλαδή ο ίδιος ή οι προκάτοχοί του. Επομένως αν λέγοντας ευθύνη των εργαζομένων εννοεί τις ενέργειες της παράγκας, τότε η ευθύνη είναι και πάλι όλη δική του και των ομοίων του.
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΥΡΙΕ ΡΕΠΠΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ Σ’ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ και οι προσπάθειές σας να τους παρουσιάσετε ως θύτες είναι τουλάχιστον πονηρές και ο μόνος λόγος που μπορούμε να σκεφτούμε ως κίνητρό σας είναι η προετοιμασία της κοινής γνώμης για όσα έρχονται εναντίον μας.
Να σε χαίρονται όσοι σε ψήφισαν!
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ
Ερχεται η μεγάλη ανατροπή στον ΟΣΕ
Απόδοση ευθυνών εφόσον αυτές στοιχειοθετούνται ζητεί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας με συνέντευξή του στα «ΝΕΑ» τονίζοντας ότι το δημόσιο συμφέρον δεν επιτρέπει προκατασκευασμένες επιλογές.
Με αφορμή τη φημολογία περί ανάμειξης κυβερνητικών στελεχών σε σκάνδαλα, ο κ. Ρέππας επισημαίνει ότι πρέπει να γίνεται διάκριση ανάμεσα στην ελευθερία έκφρασης και τον κανιβαλισμό, ενώ σε σχέση με τις εκλογές του ερχόμενου Νοεμβρίου τονίζει ότι ένας κρίσιμος παράγοντας για την επιτυχία βρίσκεται στην επιλογή των προσώπων.
Κύριε υπουργέ, σε μία περίοδο απαξίωσης του πολιτικού συστήματος ορισμένοι θεωρούν ότι η διαφαινόμενη σύσταση Προανακριτικών Επιτροπών στη Βουλή έχει ως στόχο να ικανοποιήσει το λαϊκό αίσθημα για τιμωρία όσων ζημίωσαν το Δημόσιο. Υπάρχουν άλλοι δρόμοι για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ατιμωρησίας;
Ο αγώνας για τη διαφάνεια δεν αποτελεί μόνο ηθικό αίτημα, αλλά και μια κρίσιμη πτυχή της αναπτυξιακής διαδικασίας. Η εξάλειψη της διαφθοράς προϋποθέτει ένα ανώτερο επίπεδο αναφοράς της χώρας με αδέκαστους κρατικούς λειτουργούς, έντιμους πολιτικούς, αδιάφθορους δικαστές, ανεξάρτητους δημοσιογράφους, αλλά και πολίτες με αίσθηση κοινωνικής ευθύνης που δεν ενδίδουν σε πελατειακές εξαρτήσεις. Συστατικό στοιχείο αναβάθμισης του δημόσιου βίου είναι και η στοιχειοθέτηση και απόδοση ευθυνών. Το επιβάλλει το δημόσιο συμφέρον, το οποίο από την άλλη δεν επιτρέπει προκατασκευασμένες επιλογές που παραταξιοποιούν το εθνικό στοίχημα της ανόρθωσης και τελικώς την υπονομεύουν. Η κυβέρνηση είναι μακράν τέτοιας μικροπολιτικής. Ασφαλώς, το εργαλείο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ή της διεκπεραίωσης των οικονομικών συναλλαγών μόνο μέσω τραπεζών συμβάλλει στην εξυγίανση της δημόσιας ζωής. Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία κατευθύνουν την πολιτική επιλογή αντί η πολιτική επιλογή να «παράγει» στοιχεία αυτοεπιβεβαίωσής της. Τις τελευταίες ημέρες ένα γαϊτανάκι φημών για σκάνδαλα στα οποία εμπλέκονται κυβερνητικά στελέχη ή συγγενείς τους έχει κάνει τον γύρο της χώρας. Πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν αυτά τα φαινόμενα και κατά πόσο δημιουργούν κλίμα αποσταθεροποίησης στην κυβέρνηση;
Δυστυχώς, ανεύθυνες δυνάμεις πριμοδοτούν τη σύγχυση και τη ρευστότητα χωρίς να αντιλαμβάνονται ίσως πως έτσι θυσιάζουν τη χώρα, αφού καθιστούν χωρίς αποτέλεσμα τις θυσίες στις οποίες κλήθηκαν οι πολίτες. Οταν οι πολίτες βομβαρδίζονται από μηνύματα χωρίς ταυτότητα, χωρίς ονομασία προέλευσης, δυσκολεύονται να διακρίνουν τη διαφορά ανάμεσα στην ελευθερία της έκφρασης και τον κανιβαλισμό, που τελικώς μετατρέπει τα αποθέματα δημοκρατίας της κοινωνίας μας σε κοιτάσματα λάσπης.
Ασφαλώς τα δημόσια πρόσωπα και ιδίως οι πολιτικοί οφείλουν να πρωτοστατούν σε λειτουργίες διαφάνειας και ελέγχου δίνοντας υπεύθυνες και τεκμηριωμένες απαντήσεις και στην πλέον κακόπιστη κριτική. Είναι ώρα που καθένας καλείται να επιδείξει μέγιστη ευθύνη
ΕΙΠΕ
ΓΙΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΤΡΑ
Οι πολίτες, όλοι ανεξαιρέτως, οφείλουμε να εφαρμόσουμε τα μέτρα για να πετύχουμε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Οσο λιγοστεύουν οι φοροφυγάδες, οι παραοικονομούντες, οι εξωνημένοι και οι διεφθαρμένοι πολίτες και δημόσιοι λειτουργοί, ο στόχος θα γίνεται ευκολότερος
με σεβασμό σε αρχές και κανόνες, που επιτρέπουν να συνυπάρχουμε μέσα από τις διαφωνίες μας, ως ισότιμοι και ισόκυροι πολίτες. Οποιος δεν θέλει να είναι θύμα, τότε οφείλει να αποστρέφεται κάθε ενδεχόμενο να γίνει θύτης.
Πιστεύετε ότι ήρθε η ώρα για έναν κυβερνητικό ανασχηματισμό; Υπό το βάρος της σχετικής φημολογίας λέγεται ότι αρκετοί υπουργοί δεν μπορούν να αποδώσουν όσο θα έπρεπε... Καθέναςδικαιούται να έχει άποψη για πρόσωπα και σχήματα. Ο ανασχηματισμός όμωςδεν είναι θέμα συζήτησης. Είναι απόφαση και πράξη του Πρωθυπουργού και μόνο. Αυτός γνωρίζει τις ανάγκες του έργου του και πρέπει απερίσπαστος να αποφασίζει για τον τρόπο, τον χρόνο και τα πρόσωπα της επιλογής του. Λόγοι συχνά ιδιοτελείς καλλιεργούν μια προσπάθεια χειραγώγησης αυτών των επιλογών, πράγμα επιζήμιο για τους θεσμούς, αλλά και αποκαλυπτικό για τα κίνητρα των εμπνευστών μιας τέτοιας ατζέντας.
Οι πολίτες φοβούνται το ενδεχόμενο λήψης πρόσθετων οικονομικών μέτρων. Η κυβέρνηση είναι σε θέση να διαβεβαιώσει ότι δεν θα υπάρξουν, τη στιγμή που παραδέχεται ότι ορισμένα υπουργεία πρέπει να ανεβάσουν στροφές;
Οι πολίτες, όλοι ανεξαιρέτως, οφείλουμε να εφαρμόσουμε τα μέτρα για να πετύχουμε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Οσο λιγοστεύουν οι φοροφυγάδες, οι παραοικονομούντες, οι εξωνημένοι και οι διεφθαρμένοι πολίτες και δημόσιοι λειτουργοί, ο στόχος θα γίνεται ευκολότερος. Ασφαλώς και υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του κυβερνητικού έργου. Καμιά κυβέρνηση όμως δεν έχει τύχη με πολίτες αδιάφορους, απογοητευμένους και παραιτημένους, πολίτες που θεωρούν πως κάποιοι άλλοι θα βγάλουν το φίδι από την τρύπα.
Σε λίγους μήνες έρχονται οι εκλογές στην Αυτοδιοίκηση. Πιστεύετε ότι το ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να επιστρατεύσει κορυφαία πρόσωπα- ακόμη και υπουργούς- για μεγάλους δήμους και περιφέρειες;
Στις εκλογές αυτές ασφαλώς κρίνεται και το ΠΑΣΟΚ, ασφαλώς κρίνεται και ο νέος θεσμός, πάνω απ΄ όλα όμως κρίνεται η καθημερινότητα των πολιτών και η επιβίωση της ελληνικής περιφέρειας. Τα πρόσωπα είναι κρίσιμος παράγοντας σε αυτές τις εκλογές. Και πρέπει να επιλεγούν έτσι ώστε να εκφράζουν όχι τους «πάνω» προς τα κάτω, αλλά τους «κάτω» προς τα πάνω. Με αυτήν την έννοια θεωρώ πως οι επιλογές προσώπων πρέπει να διακρίνονται από ευρύχωρες προσεγγίσεις, που προσιδιάζουν στις ιδιαιτερότητες κάθε περιφέρειας.
ΕΙΠΕ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Στις εκλογές αυτές ασφαλώς κρίνεται και το ΠΑΣΟΚ, ασφαλώς κρίνεται και ο νέος θεσμός, πάνω απ΄ όλα όμως κρίνεται η καθημερινότητα των πολιτών και η επιβίωση της ελληνικής περιφέρειας. Τα πρόσωπα είναι κρίσιμος παράγοντας σε αυτές τις εκλογές. Και πρέπει να επιλεγούν έτσι ώστε να εκφράζουν όχι τους “πάνω” προς τα κάτω, αλλά τους “κάτω” προς τα πάνω
ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΡΩΤΟΥΝ
Αθανάσιος Τανταλίδης
Κύριε υπουργέ, σας είδα να συναντιέστε με τον επικεφαλής της εταιρείας Cosco. Πόσο επωφελής για το ελληνικό κράτος είναι η συνεργασία με τους Κινέζους και ποιες επενδύσεις θα γίνουν;
Η πολυπόθητη ανάπτυξη και η περιφρούρηση της απασχόλησης θα προέλθουν μέσω επενδύσεων και σε μεγάλο βαθμό με την εισροή κεφαλαίων στη χώρα. Η Ελλάδα διαθέτει δύο σημαντικά πλεονεκτήματα. Τη γεωπολιτική αξία της θέσης της και τη συμμετοχή της σε όλους τους σημαντικούς ευρωπαϊκούς θεσμούς, που σημαίνει σταθερότητα και εγγύηση. Εχουμε κάθε λόγο να αξιοποιούμε το πλεονέκτημά μας χωρίς να απεμπολούμε κυριαρχία και δικαιώματα που συγκροτούν ένα εθνικό και κοινωνικό κεκτημένο. Η Cosco λόγω της παρουσίας της στο λιμάνι του Πειραιά θα ήταν λογικό να ενδιαφερθεί για το νέο εμπορευματικό κέντρο που δημοπρατούμε στο Θριάσιο και θα είναι από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Αλλά αυτό το ενδιαφέρον μένει να φανεί στην πράξη.
Κώστας Ελευθεριάδης
Ακουσα ότι θα μπουν διόδια και στην Εγνατία Οδό. Πότε θα αρχίσει η είσπραξή τους και ποιο είναι το κόστος τους; Δεν υπάρχει τρόπος η κυβέρνηση να αποφύγει την επιβολή διοδίων στην Εγνατία;
Μία από τις εθνικές αντιφάσεις μας είναι ότι έχουν επιβληθεί διόδια και μάλιστα υψηλά σε αυτοκινητόδρομους που τώρα κατασκευάζονται και από την άλλη η Εγνατία χρησιμοποιείται κάποια χρόνια χωρίς να καταβάλλονται διόδια. Και αν οι Ελληνες ως φορολογούμενοι έχουν συμβάλει στην κατασκευή της, οι πάμπολλοι ξένοι μεταφορείς, Τούρκοι, Βούλγαροι και άλλοι που τη χρησιμοποιούν και την καταπονούν με τα μεγάλα φορτηγά τους, απολαμβάνουν ένα σύγχρονο έργο χωρίς να συμβάλλουν στα έξοδα για τις ανάγκες συντήρησης και γενικότερης διαχείρισης της Εγνατίας. Για να παραμείνει ο άξονας αυτός στο σημερινό επίπεδο οδικής ασφάλειας υπολογίζεται πως απαιτείται ένα ποσό της τάξης των 100 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Επιπροσθέτως, η Εγνατία Α.Ε. πρέπει να καλύψει υποχρεώσεις λόγω δανείων που έχει λάβει και οι οποίες ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ. Τα διόδια θα λειτουργήσουν μέσα σε αυτόν τον χρόνο και το ύψος τους αυξανόμενο σταδιακά θα φθάσει στο ύψος των διοδίων στα έργα των παραχωρήσεων.
Αννίτα Μάρα
Τι θα κάνετε για την εξυγίανση του ΟΣΕ; Εμείς οι πολίτες περιμένουμε καλύτερες υπηρεσίες από τους σιδηρόδρομους.
Η κατάσταση στον ΟΣΕ δεν πάει άλλο. Εχουν ευθύνη και τα πολιτικά κόμματα και οι διοικήσεις και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, που είναι η πιο χρεωμένη ΔΕΚΟ της Ευρώπης.
Προωθούμε ένα ριζοσπαστικό πρόγραμμα αλλαγών στη δομή των εταιρειών, τα δρομολόγια, τις εμπορευματικές μεταφορές, την ακίνητη περιουσία και το εργασιακό περιβάλλον με ταυτόχρονη επιδίωξη διαμόρφωσης στρατηγικής συμμαχίας και προσέλκυσης ιδιωτικών επενδύσεων. Θα ήταν λάθος ο ελληνικός σιδηρόδρομος να οδηγηθεί σε κλείσιμο. Ο ίδιος όμως πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να το αποφύγει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι κόσμια.