Δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΣΕ, αλλά θα αναζητηθεί στρατηγικός εταίρος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τονίζει σε συνέντευξή του στην «Ι» ο υφυπουργός Μεταφορών, Δικτύων και Υποδομών Νίκος Σηφουνάκης.
Αποκλείει επίσης να επιλεγεί η πρόωρη σύνταξη για το προσωπικό και κάνει λόγο για αναδιάρθρωση και πιθανές μετατάξεις. Σε σχέση με το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης της «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ», αναφέρει ότι το θέμα βρίσκεται σε πρόωρο στάδιο και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τον Σεπτέμβριο.
Χαρακτηρίζει ανερμάτιστη την οικονομική πολιτική της ΝΔ, στην οποία αποδίδει την κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η οικονομία και χαρακτηρίζει υποκριτικούς τους ισχυρισμούς της αξιωματικής αντιπολίτευσης σχετικά με το ΔΝΤ.
Ερ.: Προτίθεστε να εκχωρήσετε το 49% και το μάνατζμεντ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θα υπάρξει διεθνής εκδήλωση ενδιαφέροντος; Τι θα γίνει με τα τεράστια χρέη του ΟΣΕ; Θα διαγραφούν;
Απ.: Ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος, ο ΟΣΕ, δυστυχώς την τελευταία εξαετία απαξιώθηκε έτι περαιτέρω. Ενδεικτικά μόνο επισημαίνω για μία ακόμη φορά ότι τα τελευταία έξι χρόνια εκτινάχτηκε στα ύψη και το έλλειμμα και το χρέος του. Τα ελλείμματα υπερτριπλασιάστηκαν. Οι αμοιβές διογκώθηκαν και οι δαπάνες μισθοδοσίας από 240 εκατ. ευρώ το 2004 για 9.000 εργαζόμενους, έφτασαν τα 430 εκατ. το 2008 για 6.500 εργαζόμενους. Χάθηκαν πάνω από 700 εκατομμύρια ευρώ από το Γ’ Κ.Π.Σ. για έργα, με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός του Οργανισμού, ενώ σειρά θεμάτων έχουν ήδη οδηγηθεί στη Δικαιοσύνη. Πεποίθησή μας όμως είναι πως ο σιδηρόδρομος είναι ένα σύγχρονο, ασφαλές και φιλικό μέσο και γι’ αυτό δίνουμε έμφαση στην ανάπτυξή του και στη ριζική αναδιάρθρωση του ΟΣΕ. Είμαστε λοιπόν αποφασισμένοι να κάνουμε σημαντικές εξυγιαντικές παρεμβάσεις, αλλά και διαρθρωτικές αλλαγές στον ΟΣΕ και ειδικά σε τομείς, όπως η διαφάνεια και η συνετή διαχείριση, αλλά και η αποτελεσματική αντιμετώπιση της διαφθοράς και της σπατάλης, καθώς και στην τιμολογιακή και δρομολογιακή πολιτική κ.α.
Ερ.: Η εκχώρηση του μάνατζμεντ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προκαλέσει ανησυχία στους εργαζόμενους του Ομίλου ΟΣΕ. Τι θα κάνετε με το προσωπικό; Θα γίνουν μετατάξεις ή μήπως εφαρμοστεί πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης;
Απ.: Δεν προτείνουμε και δεν θα γίνει ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Επί της ουσίας πάντως πιστεύω και πιστεύουμε ότι το πιο σημαντικό κεφάλαιο είναι το ανθρώπινο, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ. Αυτοί έχουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες ώστε να στηρίξουν τη νέα προσπάθεια για την ανάπτυξη του Ελληνικού Σιδηροδρόμου. Η αναζήτηση στρατηγικού εταίρου στο πλαίσιο των νέων δεδομένων είναι αναγκαία για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δεν θα υπάρξει καθεστώς πρόωρης συνταξιοδότησης, αλλά αναδιάρθρωση και αναδιάταξη του προσωπικού, με πιθανές μετατάξεις, όπως πρέπει.
Ερ.: Η συγχώνευση της Aegean με την Olympic θα απασχολήσει την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού; Έχετε γίνει δέκτης και άλλων παραπόνων, από πόλεις της περιφέρειας, για περικοπή δρομολογίων των δύο εταιρειών;
Απ.: Το θέμα αυτό αφορά την ευρωπαϊκή αλλά και την ελληνική κατά τη γνώμη μας Αρχή Ανταγωνισμού. Πρέπει να διευκρινίσω ότι η πολιτική που ακολουθεί μια εταιρεία πρέπει να ανταποκρίνεται σε κάποιες αρχές. Εμείς δεν είμαστε αυτοί οι οποίοι θα αποφασίσουμε για την πολιτική της κάθε εταιρείας. Είμαστε όμως αυτοί οι οποίοι θα εγγυηθούμε την εφαρμογή της πολιτικής από οποιαδήποτε εταιρεία σε οποιοδήποτε τομέα με τέτοιες αρχές και τέτοιους κανόνες, ώστε να εξυπηρετούνται το δημόσιο συμφέρον και ο πολίτης. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει είτε σε περίπτωση μονοπωλίου είτε σε περίπτωση ολιγοπωλίου να εξετάζουμε αν πραγματικά ακολουθούνται πολιτικές οι οποίες ζημιώνουν τον πολίτη.
Ερ.: Εδώ και έξι μήνες υπάρχει μια αίσθηση «μεταβατικότητας» στην κοινωνία. Μήπως ήρθε η ώρα να σταθεροποιηθεί η κατάσταση;
Απ.: Είναι φυσιολογικό μια κυβέρνηση -που τώρα είναι 7 μηνών- στα πρώτα της βήματα και όταν παραλαμβάνει μια κατάσταση το λιγότερο τραγική, να προσπαθεί καταρχήν να σταθεροποιήσει τον βηματισμό της σε κινούμενη άμμο. Όμως εδώ και καιρό ξετυλίγονται οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης σε όλα σχεδόν τα μέτωπα, με τις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές για να ανακτήσει δυναμισμό η οικονομία, αλλά και με κινήσεις που επιβάλλονται από τις έκτακτες καταστάσεις που βιώνουμε. Υπάρχει κινητικότητα σε όλα τα μέτωπα και υπάρχουν και τα πρώτα αποτελέσματα, όπως π.χ. το φορολογικό. Ήταν και είναι λογικό, λόγω της κατάστασης να πέσει αυτό το πρώτο διάστημα το βάρος στην οικονομία. Το νερό όμως έχει μπει στο αυλάκι και θα αρχίσουν να φαίνονται σταδιακά σε όλους τους τομείς τα αποτελέσματα του κυβερνητικού έργου
Στόχος να ανοίξει η ταχυδρομική αγορά
Ερ.: Γίνονται σκέψεις για ιδιωτικοποίηση ή εκχώρηση ποσοστού και άλλης ΔΕΚΟ, όπως οι «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ»;
Απ.: Υπάρχει ένας μεγάλος και σοβαρός σχεδιασμός από την κυβέρνηση και το οικονομικό επιτελείο για να αντιμετωπιστούν συνολικά τα μεγάλα αγκάθια που λέγονται έλλειμμα και δημόσιο χρέος, μέσω του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης. Και είναι αλήθεια ότι σε ΔΕΚΟ και Οργανισμούς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Μεταφορών, δημιουργήθηκαν τα τελευταία 6 χρόνια λόγω κακοδιαχείρισης τεράστια ελλείμματα.
Υπάρχει βέβαια και ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό δημοσίων υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα οι συγκοινωνίες. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τις «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ», έχει συσταθεί ομάδα εργασίας στο Υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με αντικείμενο την επεξεργασία νομοθετικής ρύθμισης για την ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας περί απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς, υποχρέωση την οποία η χώρα μας πρέπει να εκπληρώσει μέχρι το τέλος του 2010 και να υλοποιήσει μέχρι το τέλος του 2012. Ωστόσο η επεξεργασία αυτή βρίσκεται ακόμα σε πολύ πρόωρο στάδιο.
Με βάση τον προγραμματισμό και το χρονοδιάγραμμα της ομάδας εργασίας, αναμένεται το σχέδιο να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τον επόμενο Σεπτέμβριο, οπότε θα έχουν συγκεκριμενοποιηθεί οι προτάσεις μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι κόσμια.