Παράθυρο για ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα από το ΕΣΠΑ
Σύμφωνα με πηγή της Περιφέρειας Θεσσαλίας βασική προϋπόθεση είναι να προταθεί από τον ΟΣΕ, όπως αποκαλύπτει η «ΕΡΕΥΝΑ»
Του Αποστόλη Ζώη
Όταν ανοίξει η πρόσκληση μπορεί το συγκεκριμένο έργο να ενταχθεί προς υλοποίηση στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας. Αυτή είναι η θέση της Περιφέρειας Θεσσαλίας, όπως αποκαλύπτει σήμερα η ΕΡΕΥΝΑ, όσον αφορά την ένταξη στη νέα προγραμματική περίοδο του έργου της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιφάρσαλος – Καλαμπάκα. Πάντως η ίδια πηγή δεν παραλείπει να εξηγήσει πως εκείνο που έχει βαρύτητα και σημασία είναι πως το συγκεκριμένο έργο θα πρέπει να αποτελέσει και βασική προτεραιότητα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας για να πάρει σάρκα και οστά μια τέτοια προοπτική.
Το κόστος
«Εύκολη» υπόθεση θεωρεί ο κ. Τριανταφύλλου, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, το οποίο πλησιάζει σε κόστος τα 25 εκατ. Ευρώ. Πρόκειται για τον κ. Τριανταφύλλου για ένα αναγκαίο έργο το οποίο σίγουρα θα αποδώσει σε σχέση με την αντίστοιχη ηλεκτροκίνηση της γραμμής Λάρισα-Βόλου πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας. Σε μια ώρα περίπου, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τριανταφύλλου θα διαρκεί η διαδρομή Τρίκαλα-Βόλος.
Πολλά χρήματα
Όσον αφορά τη σιδηροδρομική Εγνατία, σύμφωνα με τον κ. Τριανταφύλλου οι μελέτες του άξονα βρίσκονται στο 50% της διαδρομής τους, προσθέτοντας πως μόνο από το κόστος των μελετών ο καθένας μπορεί να καταλάβει το τεράστιο κόστος του έργου. Όπως ο ίδιος σημειώνει απαιτούνται άλλα 50 εκατ. Ευρώ για να ολοκληρωθούν στο σύνολό τους οι μελέτες, ενώ το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται στα 3,5 δις ευρώ και αφορά τόσο προς Κοζάνη όσο και προς την Ηγουμενίτσα.
Ένα από τα σημαντικά στοιχεία του κ. Τριανταφύλλου αποτελεί η διαπίστωση πως πρώτιστη προτεραιότητα του στρατηγικού σχεδιασμού του ΟΣΕ αποτελεί η ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη -Ειδομένη / Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π), με δημιουργία ενός σιδηροδρομικού άξονα υψηλών ταχυτήτων και αυξημένης χωρητικότητας, εξοπλισμένου με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης, τα οποία θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις της διαλειτουργικότητας (interoperability) των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων. Πάντως μέχρι τώρα έχει επισημανθεί από την ηγεσία του ΟΣΕ να σημειώσουμε, η άποψη πως λόγω των δυσοίωνων δημοσιονομικών προοπτικών που απαιτούν αυστηρή δημοσιονομική πειθαρχία, οι πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων περιορίζονται στην κάλυψη των απόλυτων προτεραιοτήτων "που έχει θέσει ο σχεδιασμός του ΕΣΠΑ (εθνικοί και κοινοτικοί πόροι), δηλαδή την υλοποίηση του ΠΑΘΕΠ, πράγμα που σημαίνει € 3,2 δις μέχρι το 2015.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι κόσμια.