http://sidirodromikos-gr.blogspot.com

Στόχος μας τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα ακόμη διαδικτυακό στέκι.

Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ Π.Ο.Σ. (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

 
Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών καταθέτει αύριο δια των νομίμων εκπροσώπων της α) Νικόλαου Κιουτσούκη, Προέδρου του Δ.Σ. και β) Παναγιώτη Τερζόγλου, Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα του Δ.Σ. προς τον κ. Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ, κατά παντός υπευθύνου για τις Προγραμματικές συμφωνίες του ΟΣΕ.
Την παραίτηση από ρήτρες. Τις συμβάσεις με τη SIEMENS Επενδύσεις έργων ΠΑΘΕΠ. Καθυστερήσεις έργων. Αμοιβές Συμβούλων. Παραχωρήσεις – Καταπατήσεις ακινήτων. Για τα θέματα αυτά υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι έχουν τελεστεί σοβαρά και αυτεπάγγελτα διωκόμενα εγκλήματα σε βάρος του ΟΣΕ Α.Ε., της ΕΔΙΣΥ Α.Ε., ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. αλλά και του ελληνικού δημοσίου.

Ειδικότερα στην Μηνυτήρια Αναφορά αναφέρονται εισαγωγικά τα παρακάτω:

«Τα τελευταία τρία (3) χρόνια, με αφορμή την εκδήλωση της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης και την όξυνση της δημοσιονομικής κρίσης στη χώρα μας με τη ραγδαία αύξηση του ελλείμματος του δημόσιου χρέους, ο ΟΣΕ ως δημόσια επιχείρηση με κοινωνικό χαρακτήρα και πρωτίστως οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο, που αποτελούν τη ζωντανή κινητήρια δύναμη της παραγωγικής διαδικασίας, έχουν τεθεί στο στόχαστρο μιας πρωτοφανούς επίθεσης από πολλές πλευρές, οι οποίες τους αποδίδουν την ευθύνη για τα μεγάλα ελλείμματα τα οποία εμφανίζει ο Οργανισμός.

Η επίθεση αυτή είναι όχι μόνο συκοφαντική αλλά και πρόδηλα άδικη καθόσον όπως επανειλημμένα έχει αποδειχτεί και με στοιχεία του ίδιου του ΟΣΕ, το συντριπτικά μεγάλο μέρος των ελλειμμάτων οφείλεται σε τρεις ουσιώδεις παράγοντες: α) Στη μη καταβολή από το κράτος της συμμετοχής που οφείλει για τα συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργα σιδηροδρομικής υποδομής και ενώ έχει υποχρέωση να καταβάλει, ανάγκαζε και αναγκάζει τον ΟΣΕ να δανείζεται από χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς για την κάλυψη αυτών των τεράστιων κονδυλίων. β) Στην παράλειψη σύναψης συμφωνιών με το δημόσιο και άλλους φορείς ώστε να καταβάλλονται στον ΟΣΕ οι δαπάνες άσκησης της όποιας κοινωνικής ή άλλη πολιτικής, όπως συμβαίνει με όλα τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα αλλά και εσωτερικά με άλλους μεταφορείς, όπως π.χ. αεροπορικές εταιρείες και ακτοοπλόοι για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές» και γ) Στη γενικότερη κακοδιαχείριση και κακοδιοίκηση, που ασκήθηκε από τις διοικήσεις, οι οποίες μεταξύ των άλλων επιβάρυναν τον Οργανισμό με άσκοπες δαπάνες, δεν περιφρούρησαν, όπως είχαν υποχρέωση περιουσιακά στοιχεία του ΟΣΕ, δεν έλαβαν τα αναγκαία μέτρα, για την ταχύτερη, οικονομικότερη και αποτελεσματικότερη πρόοδο των έργων υποδομής, δεν ασχολήθηκαν αποτελεσματικά με τις πραγματικές δυνατότητες διεύρυνσης του κύκλου εργασιών του σιδηροδρόμου, δεν ελάμβαναν τα απαραίτητα γενικότερα αλλά κάθε φορά μέτρα, τα οποία πολλές φορές υπεύθυνα και εγγράφως η Π.Ο.Σ. είχε αποδείξει,, για την ασφάλεια με αποτέλεσμα ιδιαίτερα τα τελευταία πέντε (5) χρόνια να αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των σιδηροδρομικών ατυχημάτων με θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς σχεδόν αποκλειστικά σιδηροδρομικών υπαλλήλων.

Το πλαίσιο αυτό της σύγχυσης ως προς τη φύση, την ουσία και τα πραγματικά προβλήματα των ελληνικών σιδηροδρόμων και που αποδίδει όλες τις ευθύνες για την άσχημη κατάσταση του ΟΣΕ στους εργαζόμενους, αξιοποιήθηκε παράλληλα για να συσκοτιστούν καταστάσεις, αξιόποινες πράξεις και παραλείψεις».

Στη συνέχεια παρατίθεται σύντομο ιστορικό δημοσιευμάτων σε σκάνδαλα και παρανομίες σε βάρος του ΟΣΕ. Αναφέρονται δημοσιεύματα του ημερήσιου Αθηναϊκού τύπου και των ηλεκτρονικών ΜΜΕ, αλλά και σε Πρακτικά Μονίμων και Εξεταστικών Επιτροπών του Κοινοβουλίου στα οποία γίνονται εκτεταμένες αναφορές και καταγγελίες σκανδάλων και παρανομιών των Διοικήσεων του Οργανισμού αλλά και πολιτικών προσώπων. Ειδικότερα γίνεται αναφορά:

1. Στις τις επτά (7) προγραμματικές συμβάσεις του ΟΣΕ που υπεγράφησαν τον Δεκέμβριο του 1997, ύψους 180 δισεκατομμυρίων δραχμών για την κατασκευή τροχαίου υλικού. Ανάμεσά τους και η προγραμματική Συμφωνία 33α με τη Siemens (2,99 δισ. δραχμές για τη θυγατρική και 159 εκατ. μάρκα για τη μητρική), Π.Σ. 39 (117 εκατ. μάρκα για τη μητρική Siemens και την Krauss Maffei την οποία αντιπροσωπεύει ο κ. Θωμάς Λιακουνάκος, 41α (26 δισ. δραχμές για τις εταιρείες TEMOINSA και Siemens AG από κοινού) και 1/97 με τους ΗΣΑΠ (ύψους 227,1 εκατ. μάρκων σε κοινοπραξία Siemens -Bombardier). 2. Στη Σύμβαση που υπέγραψε, τον Απρίλιο του 2005 η νέα διοίκηση του ΟΣΕ, με κοινοπραξία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ/ΤΕΡΝΑ /Siemens με αντικείμενο τα έργα του προαστιακού σιδηροδρόμου. Το ύψος της σύμβασης ήταν 160 εκατ. ευρώ και από αυτά 40 αντιστοιχούσαν στο μερίδιο της Siemens. 3. Στην αποχώρηση από την ηγεσία του ΟΣΕ του πρόεδρου κ. Ν.Μπαλτά και του διευθύνοντος σύμβουλου κ. Δ. Χιόνη εν μέσω καταγγελιών από το ΠαΣοΚ για «φωτογραφικές» προκηρύξεις διαγωνισμών και σκάνδαλα στις προμήθειες τροχαίου υλικού ύψους 1 δισ. ευρώ.

4. Σε καταγγελίες του υπεύθυνου Μεταφορών του ΠαΣοΚ κ. Κ.Ρόβλια, για αδικαιολόγητη αύξηση του ελλείμματος του ΟΣΕ το 2006 κατά 45%, σε σχέση με το 2003 (473 εκατ. ευρώ), ενώ ο οργανισμός απώλεσε κονδύλια άνω των 600 εκατ. ευρώ από το Γ΄ ΚΠΣ. Τη σκανδαλώδη μίσθωση οκτώ μηχανών τύπου Ντεζίρο για οκτώ μήνες με το ποσό των 8 εκατ. ευρώ. Τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις ολοκλήρωσης του έργου εγκατάστασης πληροφοριακού συστήματος, κ.λπ. 5. Σε δεκατρείς (13) συμβάσεις η τελική υπέρβαση εν σχέση με την προεκτιμούμενη αμοιβή κινήθηκε σε ποσοστά από 105% έως 7.445%!! 6. Σε καταγγελίες του κ. Γρηγόρη Νιώτη, Α’ Αντιπροέδρου της Βουλής για κακοδιαχείριση και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις έργων.7. Σε καταγγελίες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τη διερεύνηση της υπόθεσης SIEMENS α) του κ. Μάνου Παναγιώτου, Διευθυντή του ΟΣΕ σχετικά με δύο συμβάσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ που έχουν υπογραφεί με τη SIEMENS, η μία σε κοινοπραξία και η άλλη από μόνη της, τη σύμβαση 994/2005 που είχε αντικείμενο τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο για το κομμάτι από Πειραιά, Αθήνα μέχρι τις Τρεις Γέφυρες. Το δεύτερο είναι για το ψηφιακό σύστημα ραδιοκάλυψης των GSM-R, το οποίο ξεκίνησε από τον ΟΣΕ, υπηρεσιακά και στην συνέχεια το ανέλαβε η ΕΡΓΟΣΕ. Και β) του Δημήτρη Καραπάνου, μέλους (ως εκπρόσωπος των εργαζομένων), επί σειρά ετών του Δ.Σ. του ΟΣΕ, για τις συμβάσεις που έγιναν με αντισυμβαλλόμενα τα Ελληνικά Ναυπηγεία, στην ουσία όμως, κυρίαρχος αντισυμβαλλόμενος, όπως είπε ήταν η SIEMENS, που υπεγράφησαν βεβιασμένα, στις 22 Δεκέμβρη 1997. Επίσης αναφέρθηκε σε κατατμήσεις έργων, «επιλήψιμους» διαγωνισμούς και αναθέσεις, αδικαιολόγητες παρατάσεις στην πορεία των έργων κ.λπ.

8. Σε σκανδαλώδεις καταπατήσεις στο υπό κατασκευή εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου από ιδιώτες επιχειρηματίες που χωρίς κανένα νόμιμο δικαίωμα έχουν καταλάβει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, ιδιοκτησίας ΟΣΕ που έχει παραχωρήσει στη ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ, τους οποίους χρησιμοποιούν για λογαριασμό τους, καταναλώνοντας παράλληλα ηλεκτρικό ρεύμα και νερό από τις παροχές του ΟΣΕ αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ το μήνα χωρίς ο ΟΣΕ μέχρι πρόσφατα να έχει λάβει οποιοδήποτε μέτρο για την αποβολή τους.

9. Σε περιπτώσεις κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος για έργα και προμήθειες όπως οι παρακάτω: α) Ανατέθηκαν από τη διοίκηση του ΟΣΕ μελέτες ύψους 70 εκατ. € για τη Σιδηροδρομική Εγνατία χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου με αποτέλεσμα οι μελέτες αυτές να είναι άχρηστες. β) Κατασκευάστηκε σιδηροδρομική γραμμή Κρυονερίου – Αγρινίου χωρίς καμία άλλη πρόβλεψη για τη λειτουργία της με αποτέλεσμα να είναι σήμερα εντελώς άχρηστη. γ) Παραγγέλθηκαν δώδεκα (12) αμαξοστοιχίες railbus και παρελήφθησαν οι οποίες πρώτον δεν είχαν τουαλέτες και δεύτερον δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν λόγω μη εφαρμογής των τροχών τους στις ράγες. δ) Ανακατασκευάστηκε η γραμμή Κορίνθου – Τρίπολης κόστους δεκάδων εκατομμύριων ευρώ και μετά την ολοκλήρωση του έργου το τρένο κινείται με μικρότερη ταχύτητα από ότι προηγουμένως. ε) Κατασπαταλώνται δεκάδες εκατ. € κατ΄έτος για τη χρησιμοποίηση εταιρειών security και καθαρισμού, εργασίες τις οποίες μπορούσε να διεκπεραιώσει το ίδιο το προσωπικό με πολύ μικρό κόστος.

Για όλα τα παραπάνω θέματα η ΠΟΣ ζητά την περαιτέρω έρευνα από την εισαγγελία και την άσκηση ποινικών διώξεων κατά παντός υπευθύνου.



Αθήνα 14.6.2010
 

2 σχόλια:

  1. γ) Παραγγέλθηκαν δώδεκα (12) αμαξοστοιχίες railbus και παρελήφθησαν οι οποίες πρώτον δεν είχαν τουαλέτες και δεύτερον δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν λόγω μη εφαρμογής των τροχών τους στις ράγες.

    Αυτό το έχει γράψει σιδηροδρομικός ή κουρέας; Το ακουγα από το ραδιόφωνο και νόμιζα ότι ήταν λαλακία του άσχετου ρεπόρτερ. Από πότε η υπέρβαση του κατ' άξονα βάρους έγινε πρόβλημα εφαρμογής τροχών. Δεν ξέρετε, δεν ρωτάγατε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν ο τότε Αρχιμηχανικός Έλξης Πελοποννήσου είχε επισημάνει για τα Railbus Πελοποννήσου, γιατί περί αυτών πρόκειται, ότι ενώ είχαν παραγγελθεί για όλες τις τοπικές μετρικές γραμμές (ΚΑΙ για το Κρυονέρι-Αγρίνιο), όπως αναφέρονταν ονομαστικά στις προδιαγραφές, που οι περισσότερες είχαν σαν όριο τους 11 τόννους κατ' άξονα (τότε και το Τρίπολη-Καλαμάτα λόγω Σαφλά), τελικά με προσφορά Railbus με 9,5 τόννους κατ' άξονα η Stadler παρέδιδε τραίνο που ξεπερνούσε τους 14 τόννους κατ' άξονα, το όριο όλων των τμημάτων της μετρικής γραμμής, πέσανε να τον φάνε κάποιοι αλήστου μνήμης Διευθυντές εδώ μέσα. Και κάποιοι αξούριστοι απειλούσαν στον 5ο Συμβουλο της Διοίκησης επί Προαστιακού, που ταυτίστηκε με την άποψη του παραπάνω Αρχιμηχανικού, ότι θα τον λαλήσουν για αυτά που λέει. Τελικά όντως τον λάλησαν και τέθηκε στο περιθώριο. Όταν όμως ο Αρχιμηχανικός προήχθη, δεν έκανε τίποτα για την αλλαγή της παραγγελίας και την τιμωρία των υπεύθυνων που δέχτηκαν τέτοια προσφορά. Τα υπέρβαρα Railbus παρελήφθησαν χωρίς τουαλέττες και κυκλοφορούν χωρίς ορθίους. Μάλιστα όλοι θυμόμαστε τις δυο περιόδους που τέθηκαν εκτός κυκλοφορίας γιατί κατέστρεφαν τις γραμμές και τις αλλαγές και τη λύση στα δρομολόγια εκλήθησαν να δώσουν οι Alco και τα ταλαίπωρα Ganz Mavag. Ούτε ο αντικαταστάτης του στην θέση του Γενικού, όταν άλλαξε η Κυβέρνηση, παρά τα στοιχεία που είχε μαζέψει για όλη την ιεραρχία των Μηχανικών Έλξης και Διευθυντών Προμηθειών του ΟΣΕ, προχώρησε σε καταγγελία ή διώξεις. Του έβαλαν "πάγο" από το Κόμμα γιατί η δουλειά είχε γίνει "διακομματικά", το απορρυπαντικό είχε μέσα μπλέ και πράσινους κόκκους. Το έξυπνο ήταν ότι ενώ το σκάνδαλο ξεκίνησε με τους πράσινους, επί Μαντέλη, ταϊστηκαν και πολλοί μπλέ που ήταν τότε σε κρίσιμα πόστα. Που όταν πέσαν σε δυμένεια και εξωπετάχτηκαν, ή πήραν κανονικά σύνταξη, ή πήραν σύνταξη κάτι χρόνια μετά τα 65, βρέθηκαν με μεζονέτες και Λάντσιες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι κόσμια.